Kövesse Facebook oldalunkat!

Az Magyar Nemzeti Bank (MNB) vizsgálata nyomán összesen 19 millió forint bírságot rótt ki az Interactive Brokers Central Europe Zrt.-re, egyebek közt az ügyfél-átvilágítás, panaszkezelés, informatika, pénzmosás-megelőzés, kiszervezés, illetve a társaság számlái feletti rendelkezési jog terén feltárt hiányosságok miatt; az intézkedések nem befolyásolják a befektetési szolgáltató megbízható működését – közölte a jegybank csütörtökön az MTI-vel.

A közlemény szerint többszöri helyszíni ellenőrzést is magába foglaló korlátozott terjedelmű és mélységű, átfogó vizsgálatot folytatott le az Interactive Brokers Central Europe Zrt.-nél az MNB, a 2020. december 12-től az ellenőrzés lezárásáig terjedő időszakot áttekintve.

A vizsgálat során az MNB megállapította, hogy panaszkezelési gyakorlata során a társaság az ügyfelek írábeli panaszaira adott indokolással ellátott válaszát számos esetben a jogszabályi határidőn túl küldte meg. A társaság továbbá nem felügyelt hatékonyan több, általa kiszervezett funkciót, és nem minden munkakör esetében határozta meg a betöltésükhöz szükséges informatikai ismereteket.

Az MNB hiányosságokat állapított meg a társaság IT-szabályzatai, az azok felülvizsgálatára irányuló szabályzati előírások betartása kapcsán is – írták.

Az MNB szerint a pénzmosás és terrorizmusfinanszírozás megelőzése (AML) kapcsán a társaság nem minden esetben alkalmazta megfelelően az egyszerűsített ügyfél-átvilágítási szabályokat. Emellett a társaság nem rendelkezett a más szolgáltató által elvégzett ügyfél-átvilágítási intézkedések eredményeinek elfogadására vonatkozó belső eljárásrenddel sem.

A feltárt hiányosságok miatt az MNB 60-180 napos határidővel kötelezte a társaságot a vonatkozó jogszabályi előírások betartására és az egyes jogsértések kijavítására, továbbá 11,3 millió forint felügyeleti, illetve 7,7 millió forint pénzmosási felügyeleti bírságot szabott ki.

A bírság kapcsán súlyosító körülménynek minősült a társaság jelentős piaci súlya, egyes hiányosságok rendszerszintű volta, jelentős kockázati besorolása, illetve a panaszkezelés sorozatos, többszöri problémái. Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor a Interactive Brokers Central Europe Zrt. vizsgálat során tanúsított együttműködő magatartása, illetve, hogy az már az eljárás alatt számos problémát érdemben orvosolt – áll a közleményben.

Nyitókép: Biztosító Magazin

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...