K&H fenntarthatósági kutatás: Érdeklődés van, a vállalati szféra mégsem lép

70

Két ponttal 40 pontra nőtt a K&H fenntarthatósági indexe – közölte a K&H a legfrissebb felmérése alapján.

A felmérés szerint a magyar vállalati szféra nyitott és érzékeny a fenntarthatóság témájára, de a valódi cselekvés sokszor elmarad – tették hozzá.

A kutatás szerint nő azon cégek száma, amelyek fenntarthatósági stratégiát készítenek, vagy terveznek ilyet. Egyre többet mérik saját környezetszennyezésüket, de még kevesen készítenek független szakértő által auditált fenntarthatósági jelentést és karbonsemlegességi céldátumot is kevesen tűznek ki. A hazai vállalatok egyelőre elsősorban költségeiken próbálnak spórolni, ezért kevesebb papírt, energiát és vizet igyekeznek felhasználni. A takarékos megközelítést támasztja alá, hogy nagyon kevés vállalat áldoz úgynevezett „zöld” energia vásárlására, amely megújuló forrásból származik, de drágább is egyben – tették hozzá.

A K&H 2022 óta évente kétszer, tavasszal és ősszel készíttet átfogó felmérést a magyarországi cégek körében a fenntarthatóságról, amelyben 360 olyan közepes és nagyvállalat fenntarthatóságért felelős képviselőjét kérdezték meg telefonon, amelyek éves árbevétele meghaladja a 300 millió forintot. A legutóbbi adatgyűjtés 2022. október 17-e és november 9-e között volt.

A közleményben kitértek arra, hogy nemzetközi szinten a klímaváltozásra szakosodott kutatók is elkezdték mérni és rangsorolni az egyes országok éghajlatváltozással kapcsolatos teljesítményét: a Yale és a Columbia Egyetem közös projektje a környezetvédelmi teljesítmény index (Environtmental Performance Index, EPI), amely 40 mutató összevetésével rangsorolja a világ 180 országát.

A nemzetközi felmérés alapján világszinten Dánia, az Egyesült Királyság és Finnország vezetnek a fenntarthatósági szempontok érvényesítésében, a rangsor végén Vietnam, Myanmar és India áll; Magyarország a 33. helyen szerepel – áll a közleményben.

Nyitókép: Biztosító Magazin.