Kövesse Facebook oldalunkat!

Sokmilliós négyzetméterár, egyedi árképzés és fokozódó kereslet jellemzi a luxuslakások piacát, ahol már milliárdos ügyletek születésére is van példa – írta a Világgazdaság.

A lap hétfői számában Szeder Krisztina, a Duna House Prime ingatlanszakértője elmondta, hogy a luxuslakáspiac régen túllépett az egymillió forintos négyzetméterár-küszöbön

A két-hárommilliós mellett újabban négy-ötmillió forintra árazzák az építők a felső kategóriás lakóingatlanok négyzetméterenkénti árát.

Piaci szakértők szerint nehéz pontos, illetve jellemző négyzetméterárakat meghatározni, mert az egyedi árképzés terjedt el, a hívószó pedig leginkább a különleges adottság és a csúcsminőség. Kimagasló jelentőségű a vásárlók által elvárt műszaki tartalom, a kilencvenes évek eleje óta e téren is átalakult a luxuskategória fogalma.

A szakértő tapasztalatai szerint már szinte nélkülözhetetlen az okosotthon-technológia, amellyel akár távolról is teljesen vezérelhető és felügyelhető a hőszabályozás, a kamera- és riasztórendszer. Kiemelkedően fontos a hőtechnika:

normál ingatlanoknál is elterjedtek a hőszivattyús hűtés-fűtési rendszerek, még inkább a luxusingatlanoknál, a hagyományos klímaberendezést pedig a mennyezet- és falhűtés váltja fel.

Az örök panoráma és a tágas belső terek, a saját fürdőszobás hálószobák iránti igény mellett a járvány nyomán megjelent a tágas külső területre, a minél nagyobb kertre vonatkozó elvárás.

Viszont a lokációt a korábbinál rugalmasabban értelmezik a vevők, akik megfelelő ingatlant keresnek, bárhol legyen is. Mindennapos lakhatásra akár a Balatonnál is vásárolnak, a Fertő tó is egyre népszerűbb, és új sláger lehet a Tisza-tó, de ott még szűkös a megfelelő kínálat.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...