Kövesse Facebook oldalunkat!

A közelmúltban ünnepelte tíz éves jubileumát a GP Consulting Kft. (GPC), a hazai biztosításközvetítői szektor egyik piacvezető szereplője. Az akkoriban készült beszélgetés során megtudtuk, hogyan lehet a sportban szerzett tapasztalatokat cégvezetőként az üzleti életben is hatékonyan kamatoztatni. Az elért eredményekről a társaság ügyvezető igazgatójával Dr. Jankó Tamással és három sikeres munkatárssal: Sárkány Iván és Gálné Tolvaj Erika unit managerekkel, illetve Németh László TOP pénzügyi tanácsadóval beszélgettünk.

Hirdetés (x)

 

A gazdaság többi szereplőjéhez hasonlóan a biztosítási szakmában is kihívás a generációváltás. GPC ezért indította el a New Wave hálózatát, amely Y és Z generációs fiatalok számára kínál modern, trendi munkakörnyezetet és feltételeket. Honnan jött az ötlet? Hol tart ma a GPC New Wave? 

A GPC a nem MLM-es, többes ügynök biztosításközvetítő cégek között piacvezető. Annak érdekében, hogy a további évtizedekben is a hazai biztosításközvetítői piac egyik meghatározó szereplője maradjon a GPC, 2017-ben elindítottuk a GPC New Wave hálózat felépítését.

A működési modellt és azon belül az egyedülálló érdekeltségi rendszerünket Y generációs szakértők segítségével alakítottuk ki. Számomra azért is különösen fontos az új generáció megszólítása, mert annak idején jómagam is egyetem mellett kezdtem a biztosításközvetítői pályafutásomat. A személyes karrierutam, amelyben sikeres regionális, majd országos vezetővé váltam, hiteles mintául szolgál minden hozzánk csatlakozó fiatalnak

– emlékezik vissza Dr. Jankó Tamás, a GPC ügyvezető igazgatója.

Büszke vagyok, hogy olyan kiváló kollegákat választottam magam köré, mint Sárkány Iván, Gálné Tolvaj Erika és Németh László. Ők mindhárman példaértékű munkát végeznek a GPC New Wave csapatában. Örömmel látom, hogy lassan túlnőnek rajtam, ami a sikeres generációváltás lényege, célja.

Azt mondják, csak az lehet sikeres, aki hinni tud a céljaiban. Milyen szerepe van a hitnek és az elköteleződésnek a szakmai sikereidben?

Amikor a GPC New Wave-nél elkezdtem dolgozni – mondja Németh László TOP pénzügyi tanácsadó – nem a „lesz, ami lesz” hozzáállással vágtam ebbe bele. Volt és van hitem saját magamban és ami fontosabb, Sárkány Ivánban is, aki a cégnél jelenleg a unitvezetőm.

Minden fiatalnak, aki ezen a pályán elindul nagyon fontos, hogy tudja, a GPC New Wave-nél maximálisan megbízhat a mentorában.

– hangsúlyozza Németh László.

A mentornak nyilvánvaló érdeke, hogy az új kollégákból sikeres tanácsadó váljon. Az én módszerem a szakmai hitemben, illetve hivatásom iránti szenvedélyemben teljesedik ki. Arra törekszem, hogy a bennem lévő elkötelezettséget át tudjam adni az ügyfélnek, hogy ő is hinni tudjon magában és az álmai, a céljai megvalósításában. A saját üzletemet nem csak magamnak, hanem gyerekeimnek és a leendő unokáimnak is építem. Bízom abban, hogy amit 40 éves koromig felépítek, annak a gyümölcsét majd ők is élvezni fogják – vélekedik Németh László.

Mennyire nehéz manapság biztosítást értékesíteni? Segít-e, ha egy értékesítőnek van hite a termékben?

A szakmabeliek mind tudják, hogy a biztosítások értékesítése érzelmi alapú. Egy elégedett vásárlásnál az ügyfél nyolcvan százalékban a tanácsadó miatt dönt az adott konstrukció mellett és mindössze húsz százalékban számít a konkrét termékspecifikáció – mutat rá Németh László. Többes ügynökként két tucat biztosító termékeiből ajánlhatom ügyfeleimnek a leginkább megfelelő megoldást. Amennyiben történik egy tragédia a családban és van biztosításunk, akkor tovább lehet folytatni a napi életvitelt – már ami az anyagi szempontokat illeti. Befektetések tekintetében személy szerint már nagyon sok embereknek gondoskodtam a nyugdíjas éveiről.

Nem ötszázezer forintot szolgáltató balesetbiztosításokat szoktam ajánlani a családoknak, hanem komoly, 20 milliós védelmeket, amit az igényalapú értékesítési modellünk tesz lehetővé.

– hangsúlyozza Németh László.

Biztos vagyok benne, hogy már most több száz olyan kisgyermek él Magyarországon, aki még csak óvodába jár – vagy még épp, hogy csak totyog – de az egyetemre való apanázsa annak lesz majd köszönhető, hogy a szüleik megfogadták a tanácsomat és felelős döntést hoztak. Aki sikereket akar elérni, annak kell, hogy legyen küldetéstudata is – teszi hozzá Németh László.

Sokan voltak-e, akik a covid miatt megszüntették az életbiztosításukat? Ti mit tapasztaltatok?

Való igaz, hogy lehetett olyan hangokat hallani, hogy az embereknek nincs pénzük – és emiatt nem fontos nekik a biztosítási védelem -, ennek ellenére én úgy gondolom – mondja Gálné Tolvaj Erika unit manager -, hogy ez továbbra is nagyon fontos. Sokan voltak, akik épp a járványhelyzet alatt vásároltak életbiztosítási védelmet maguknak.

Magabiztosan ki merem jelenteni, hogy ma is van igény az életbiztosításokra

– vélekedik Gálné Tolvaj Erika

Legalábbis az én ügyfeleim körében a járványhelyzet alatt is folyamatos volt az érdeklődés ezek iránt a biztosítási termékek iránt.

Tanácsadóként hogyan sikerült átvészelni a járványhelyzetet? Mennyire tudta az online technológia áthidalni a személyes találkozások hiányát?

A járványhelyzet alatt bevezetett online értékestés természetesen jelentett kihívást, de biztosítást értékesíteni járványhelyzet nélkül is komoly és felelőségteljes feladat – hangsúlyozza Gálné Tolvaj Erika. Az online értékesítési technológiák megadták a lehetőséget a járványhelyzet alatt is a munka biztonságos folytatására, akár személyes találkozás nélkül.

Az online értékestés új módszereket igényel, mint a személyes találkozón keresztüli tanácsadás, mivel másként adjuk át az információkat, az érzéseket, gesztusokat.

– mondja Gálné Tolvaj Erika

A hosszútávú kölcsönös bizalmon alapuló kapcsolat kialakítása – járványhelyzettől függetlenül is – elengedhetetlen a sikerhez. Jómagam online is ugyanazokat az értékeket igyekszem átadni az ügyfeleknek, mint a személyes találkozók alkalmával. Minden ügyféltalálkozón törekszem arra, hogy az ügyfél adott életszakaszának leginkább megfelelő termékeket válasszuk ki, mind a befektetési, mind a kockázati biztosítások közül – teszi hozzá Gálné Tolvaj Erika.

Visszatekintve a magunk mögött hagyott időszakra, mire, illetve kire vagytok a legbüszkébbek a csapatotokban?

Az elmúlt négy évben négy kollégám is megházasodott, valamint három kollegámnak már gyermeke is született; a negyedik pedig épp „úton van”.

Büszke vagyok arra, hogy a biztosítási tanácsadási munkájukat képesek olyan szinten végezni, hogy abból nem csak saját maguk, de a családjuk számára is tisztes megélhetést tudnak biztosítani.

– mondja Sárkány Iván, unit manager.

Bármilyen munkát lehet végezni profi szinten és persze úgy is, hogy csak kevés pénz lesz belőle. Ha valaki a családjaink  megélhetését teszi mérlegre nyilván olyan munkát igyekszik választani, hogy – a saját vágyai mellett – a család céljait is meg tudja valósítani. 2017 óta zsinórban az általam vezetett csapat végzett az első helyen mind a munkaversenyek, mind az éves számok tekintetében – teszi hozzá Sárkány Iván.

Azt beszélik, hogy a GPC New Wave-nél alacsony a fluktuáció, így a te csapatod  rendkívül eredményes ebben is. Milyen módszerekkel sikerül a cégnél megtartani a kollégákat?

Minimális szinten van a fluktuáció a cégnél, a csapat összetétele stabil, a kollégák elkötelezettek. Nyilván én sem vagyok orákulum, így nem tudom megjósolni, hogy egy új belépő mennyire lesz sikeres; vajon itt lesz-e velünk együtt majd évek múlva is, de azért dolgozom, hogy ez így is maradjon. 

Mi alapvetően a közösségépítésben hiszünk, jó a csapat, jó a támogatás, jók az incentive-k, ilyen helyről ki akarna elmenni?

– mutat rá Sárkány Iván.

A munkaerő megtartásához a legfontosabb dolog, amire törekedni kell az a hitelesség. Fontos, hogy a kollégák kezét olyan vezetők fogják, akik képesek arra, hogy az ígéreteket valóra tudják váltani. Viszont ehhez elengedhetetlen, hogy akik itt dolgoznak azok az átlagot meghaladó minőségi színvonalú munkát tegyenek le az asztalra. Tudom, hogy ez egy szigorú hozzáállás, de ezzel sikerült elérnünk, hogy aki hozzánk belép az túlnyomó többségében a GPC New Wave keretein belül marad hosszútávon is – teszi hozzá Sárkány Iván. Mindezt nagyban elősegíti a hosszú távon is jó érdekeltségi rendszer, a magas szintű szakmai támogatás és a jó munkahelyi légkör.

Dr. Jankó Tamás, a GPC ügyvezető igazgatója.

Milyen szerepe van a sportban megszerzett vezetői tapasztalatoknak a mindennapi munka során? Hogyan hat mindez a munkahelyi légkörre, teljesítményre?

Vezetőként a sport múltam is meghatározza a módszereimet magyarázza Dr. Jankó Tamás. A New Wave életérzése megérintette a már itt dolgozó korábban sportolóként is sikeres kollégákat. Számukra is nagyon fontos a hiteles coach/edző, illetve unit manager/mentor szerepének fontossága. A mai, mintegy 500 fős  GPC-ben már 115 fő fiatal tanácsadó dolgozik a GPC New Wave hálózatában. Idén további nagyszámú új belépőre számítunk. A cégünknél a „core business” továbbra is a biztosításközvetítés, de az ingatlanpiaci tendenciák miatt már hitelközvetítéssel is foglalkozunk.

A cég egyedülálló karrierrendszere valamennyi résztvevő számára lehetőséget, módszert és természetesen teret is ad a személyes, illetve a csapatépítéssel együtt járó intenzív növekedésre. Ez a szisztéma, amivel mi a GP Consultingnál dolgozunk abszolút transzparens, könnyen megérthető, predesztinálja a siker gyors elérését.

– foglalja össze gondolatait Dr. Jankó Tamás.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...