Kövesse Facebook oldalunkat!

Az utazások fellendülése globális szinten továbbra is egyenetlen, a vizsgált országok egyötödében a belföldi repülőjegy-foglalások már elérik a járvány előtti szint 90 százalékát – derült ki a Mastercard Economics Institute MTI-nek küldött legfrissebb kutatásából.

A kutatás szerint míg egyes országokban – köztük az Egyesült Államokban, Ausztráliában és Franciaországban – meghaladják a járvány előtti belföldi járatfoglalásokat, addig máshol – például Kanadában, Thaiföldön és Új-Zélandon – a járvány kitörése előtti szint töredékét érték csak el.

Üzleti utazások

Globális szinten az üzleti utazások körülbelül négy hónappal maradnak el a szabadidős utazásoktól.

Az üzleti utazások a fellendülés jeleit mutatják, például az ausztrál belföldi üzleti utazási foglalások a járvány előtti szint közel 80 százalékát érik el.

Szabadidős utazások

A szabadidős utazásokat illetően a tanulmány rámutatott:

  • Az Egyesült Államokban a belföldi járatfoglalások májusban a járvány előtti szint fölött voltak, bár a nemzetközi foglalások továbbra is 22 százalékkal maradtak el a 2019 negyedik negyedévitől.
  • Európát tekintve Franciaországban és Olaszországban is hasonló a helyzet: a belföldi foglalások a járvány előtti szintek felett vannak, míg a nemzetközi foglalások jóval alacsonyabbak.
  • Ugyanakkor például az Ausztrália és Új-Zéland, valamint az Egyesült Államok és Latin-Amerika, valamint a Karib-térség közötti légi folyosókon elérik, sőt egyes esetekben meg is haladják a járvány előtti szintet a foglalások.

A Mastercard Economics Institute által készített jelentés a Mastercard globális hálózatának összesített és anonimizált értékesítési adatai alapján nyújt betekintést az utazással kapcsolatos változásokba 32 ország adatait felhasználva.

Nyitókép: Unsplash / Illusztráció.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...