Kövesse Facebook oldalunkat!

Már nem csak a bankkártyáinkat lehet egy helyen tárolni az okostelefonunkon, hanem akár a biztosítási szerződéseket is. A Pannon-Safe által Androidra és iOS-re is lefejlesztett E-Alkusz nevű alkalmazás ott segít az ügyfeleknek, ahol a legnagyobb szükség mutatkozik: biztosítási szerződéseik különféle adataidat tárolja egy helyen, segít a kárbejelentésben, értesítést küld a közelgő fizetési határidőkről, de lehetőség van új biztosítások kötésére is. Töltse le és biztos, hogy nem fog lemaradni egyetlen fizetési határidőről sem! – Póta Zsolttal, a Pannon-Safe cégvezetőjével beszélgettünk a fejlesztés hátteréről.

 

A járványhelyzet felértékelte a biztosítási tudatosságot

Csaknem két éve van velünk a koronavírus járványhelyzet, a biztosítási iparág ezalatt járványállónak bizonyult és eddig győztesen került ki a harcból. A bevételek rekordokat döntenek, mindez pedig annak köszönhető, hogy az ügyfelek számára felértékelődött a személyes védelem és a biztosítási tudatoság. Sokan fordultak a különféle egészségbiztosítások felé és az öngondoskodás is új értelmet nyert, és ezáltal a nyugdíjbiztosítások értékesítése is folyamatosan növekszik. Ahogy az élet szinte minden területén válogathatunk már az ajánlatok között, ez az ügyféligény belopózott és meggyökerezett a biztosítási piacon is. Felértékelődött tehát az alkuszok szerepe is, akik a rengeteg féle biztostás közül segítenek kiválasztani az ügyfelek az élethelyzetükhöz leginkább passzoló konstrukciót. Önnek van már személyes biztosítási tanácsadója?

KORÁBBAN ÍRTUK

A PANNON-SAFE story: Húsz éves lett az egyik legrégibb biztosítási alkuszcég Magyarországon

Idén húsz éve, hogy tizenkét mindenre elszánt biztosítási vezető úgy döntött, hogy saját kezükbe veszik sorsukat és létre hoznak egy merőben új biztosítási tanácsadó céget. A PANNON-SAFE Biztosítási Alkusz Kft. az alkuszcégek között - árbevételét tekintve - évek óta a TOP 10-ben van, lelkesedésben és elkötelezettségben viszont talán még előrébb jár.

Nyugdíjba mennél 30-40 évesen? Matek az egész: a PANNON-SAFE már kisütött valamit

A mókuskerékből való kiszállás régóta foglalkoztatja a ... nos, nagyjából mindenkit, aki benne van. Egy Észak-Amerikában indult mozgalom van terjedőben Európában is, amelynek több sikeresen idő előtt nyugdíjba vonult tagja hírdeti, hogy néhány – módszereiben egyszerű, betartásában nehéz – alapelv segítségével sok ember számára elérhetővé válhat, hogy az unott, fárasztó munkáját egy kellemes és jobb életre cserélje.

E-alkusz: biztosítási szerződések egy helyen

Az ügyfélkapcsolatok kezelése minden olyan szolgáltatónak kihívást okozott, ahol jelentős számú ügyfél ügyeit kellett napi szinten intézni. Ki így, ki úgy próbált megoldást találni a távolságtartás miatt keletkezett problémákra, a végeredmény sokszor nagyon hasonló lett: a szolgáltatók valamilyen digitális megoldással, weboldallal vagy okostelefonos alkalmazással rukkoltak elő.  A Pannon-Safe által fejlesztett E-Alkusz nevű okostelefonos alkalmazás, ami Androidos telefonra itt, iOS-re pedig itt tölthető le, pont jókor érkezett!

E-Alkusz hasonlóan működik, mint az Apple telefonokon a Walet, csak itt nem bankkártya adatokat lehet tárolni, hanem biztosítási szerződéseket, méghozzá bármennyit.

Nem a légből kapva, hanem az ügyfelek jelzései alapján történt a fejlesztés

Minden alkalmazásnak megvannak a gyerekbetegségei, a Pannon-Safe ezért nem bízta az E-Alkusz  App fejlesztését a véletlenre. Előzetesen ügyfélelégedettségi felmérést készítettek, amiből kiderült, hogy a legnagyobb problémát az okozza, amikor egy ügyfélnek több biztosítása van, viszont nem ugyanannál a biztosítónál. Sokszor előfordul, hogy kettő-három – vagy még ennél is több – biztostóval is kapcsolatot kell tartani; más weboldalakon, más rendszereken keresztül kell intézni például a díjfizetéseket, illetve a kárbejelentést. Mindegyik biztosítói portálhoz más és más felhasználónév és jelszó tartozik, ráadásul az biztosítóváltáskor még ez tovább is bonyolódik, hogy épp most kinél is lehet a kötelezőm, vagy cascom? A folyamatosan változó, sok portál, sok jelszó kezelhetetlenné teszi egy család biztosítási portfoliójának hatékony, vagy ügyfélélményen alapuló kezelését. Ezekre a problémákra ad választ az E-Alkusz App.

Az ügyfelek sokszor elvesznek. Nem tudják hová írták fel a kötvényszámot, milyen e-mail címre kell üzenetet küldeni, milyen telefonszámot kell felhívni, ha problémájuk van.

Ezeket a szempontokat figyelembe véve döntött végül a Pannon-Safe az okostelefonos alkalmazás fejlesztése mellett. A regisztrált ügyfelek így minden – rájuk vonatkozó – biztosítással kapcsolatos információt el tudnak érni egy alkalmazáson belül, akkor is, ha egyébként több biztosítónál vannak élő szerződéseik.

Folyamatos újdonságokat ígérnek

Ha már van egy alkalmazás, akkor szinte borítékolható, hogy néhány év múlva biztosan nem úgy fog kinézni és működni, mint ma. A Pannon-Safe – hasonlóan a tech cégekhez – folyamatos fejlesztésben gondolkodik, az applikáció tehát időről-időre frissülni fog újabb és újabb funkciók lesznek majd elérhetők. A fejlesztésekhez természetesen a biztosítói oldal közreműködése is szükséges. Néhány társaság nemrég lehetővé tette, hogy az applikáció segítségivel a felhasználók letölthessék a zöldkártyát és a díjigazolást. Ehhez a kezdeményezéshez egyébként folyamatosan csatlakozik a többi biztosító is, nagy durranás azonban a közvetlen biztosításkötés lesz, általában azokra a módozatokra, amelyeket eddig is online kötöttek az ügyfelek.

Az alkalmazás jelenleg is alkalmas arra, hogy érzékelje például a határátlépéseket és felajánlja a felhasználóknak az utasbiztosítás megkötését.

– magyarázza Póta Zsolt.

Kárbejelentés egyszerűen

Kárbejelentési funkció nélkül nem lehetne teljes egy biztosítási alkalmazás. Az E-Alkusznak köszönhetően a kárbejelentés is pofonegyszerűvé válik, nem kell más hozzá, mint az okostelefonunk.  Mivel az alkalmazásban minden fontos adat benne van (kötvényszám, telefonszám, személyes adatok, gépjárműveink adatai – ha van stb.) így nem kell időt tölteni azzal, hogy ezeket keresgéljük egy káresemény során, amikor egyébként is stresszes állapotban vagyunk. Külföldi tartózkodás esetén egy ilyen megoldás kimondottan előnyös tud lenni. Ha már kárról van szó, akkor érdemes megemlíteni a prevenciót is, az E-Alkusz fejlesztésénél ugyanis erre is figyeltek; a most letölthető verzióban egy un. viharriasztási funkció is belekerült.

Együtt a közvetítőkkel

A Pannon-Safe számára fontos, hogy közvetítői is bekapcsolódjanak a digitális világba, hogy az online platform egyszerűségét és gyorsaságát összekapcsolják az offline szakértők szakmaiságával és évtizedes tapasztalatával. Az applikáción keresztüli ügyféljelzések, új szerződési igények közvetlenül az üzletkötőhöz futnak be. Az ügyfél az applikációból írhat vagy hívhatja tanácsadóját, így könnyítve meg a kommunikációt. Új szerződések kötése esetén az ügyfeleknek lehetősége van digitálisan, mobiltelefonjuk kijelzőjén aláírni a szerződéseket, így téve rendkívül gyorssá, környezettudatossá és kényelmessé a biztosításközvetítői munkát.

KORÁBBAN ÍRTUK

Biztosító Magazin

Pannon-Safe téli kisokos: Hogy készítsülk fel az autónkat?

Egyesek szerint a tél a legszebb időszaka az évnek, míg mások alig várják a márciusi fellélegzést. Viszont abban mindannyian megállapodhatunk, hogy télen sokkal több baleset történik. Ez nemcsak az utakra igaz, hanem a házunkra és még az egészségünkre is.

A pénzügyi területen húsz év alatt sokat változtak az ügyféligények

Az idén húszéves PANNON-SAFE biztosítási alkuszcég fennállásának két évtizede alatt komoly szervezeti fejlődésen ment keresztül, míg mára a hazai biztosítási szakma meghatározó szereplőjévé vált.

A jövő digitális, a biztosítási piacon is

Sok informatikai fejlesztés zajlott le a járványhelyzet elmúlt két éve alatt a biztosítási szektorban. „Visszadigitalizálódni” azaz újra analógnak lenni már senki sem szeretne. Az új platformokhoz és kommunikációs formákhoz pedig már az ügyfelek is hozzászoktak. Okos döntés tehát a biztosítással kapcsolatos ügyeinket is az okostelefonról intézni. Az E-Alkusz erre kiváló és mai magyar biztosítási piacon szinte egyedülálló megoldást kínál. Lássuk az alkalmazás legfontosabb előnyeit:

  • Praktikus: egy helyen az összes szerződés megtekinthető, nyomon követhető.
  • Kényelmes fizetés: gyorsan, egyszerűen bankkártyával közvetlenül a biztosítók rendszerében fizethetők a szerződések aktuális díjai.
  • Átláthatóság: Egyszerű, könnyen kezelhető felület.
  • Tudatosság: Láthatjuk, hogy mire van biztosításunk és mire kellene még biztosítást kötnünk és ezeknek rendben van-e a díja.

A Pannon-Safe várja a felhasználók visszajelzéseit az új ötletekről, igényekről, így bárki részt vehet a fejlesztésben ötletgazdaként. Alakítsd a Pannon-Safe Kft-vel együtt a digitális alkuszpiaci jövőt, próbáld ki és használd az E-Alkuszt!

(x) Szponzorált tartalom. A cikk megjelenését az Pannon-Safe Kft. támogatta. | Köszönjük!
Szeretne megjelenni a Biztosító Magazinban? Rendeljen cikket! A részletekért kattintson a médiaajánlatra!

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...