Kövesse Facebook oldalunkat!

A lízingtársaságok a Magyar Nemzeti Bank Nhp Hajrá programjában összesen 151,2 milliárd forint értékben finanszírozták a mikro-, kis- és középvállalkozások beruházásait, eszközbeszerzéseit tavaly április óta – közölte a Magyar Lízingszövetség pénteken az MTI-vel.

A beruházási célú Nhp-felhasználásból 23 százalékkal részesedik a lízing. Csak a mikrovállalkozásokat nézve ez az érték már 48 százalék – írták hozzátéve, hogy a kisebb vállalkozások beruházásai finanszírozásában a lízingnek kulcsszerepe van.

A lízingszövetség összesítése szerint a jegybanki programban megkötött lízingszerződések esetében az átlagos futamidő alig több mint 5 év, a finanszírozott összeg pedig átlagosan 10,6 millió forintot tett ki.

Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a közleményben ismertette, hogy a kedvezményes jegybanki hitelprogramok az elmúlt években elsősorban a haszonjármű-, valamint az agrárgép- és építőgép-finanszírozásban kaptak kiemelt szerepet.

A koronavírus-járványhoz köthető bizonytalanság miatt még óvatosak a vállalkozások, de a járvány visszahúzódásával várhatóan felívelő pályára kerül beruházási kedv – jegyezte meg Tóth Zoltán utalva arra, hogy a most kibővített keretösszegű Nhp Hajrá jó lehetőségeket tartogat a cégek számára.

Április elején a jegybank 500 milliárd forinttal 3000 milliárd forintra emelte a program keretösszegét – idézték fel a közleményben.

A lízingcégek felkészültek a járvány miatt visszaeső gazdaság újraindítására, valamint a hitelmoratórium lejárta utáni helyzetre, és a vállalkozások fejlődéséhez biztosítani tudják a forrásokat, legyen szó kedvezményes jegybanki vagy piaci lízingkonstrukciókról – olvasható a lízingszövetség közleményében.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...