Kövesse Facebook oldalunkat!

Hogyan tovább a 21. sz. biztosítási piacán?” címmel rendezett szakmai konferenciát októberben a hazai biztostásközvetítői szakma piacvezető IT támogató cége, az SK Trend Kft. A Kinnarps House-ban megtartott egésznapos rendezvényen száznál is több szakember vett részt, az előadók között képviseltette magát az UNION, az UNIQA, valamint a SIGNAL IDUNA Biztosító is. A résztvevők egyetértettek abban, hogy – az informatika és a digitalizáció jelentős mértékű felértékelődése miatt – a szociális és a gazdasági környezet változása exponenciálisan felgyorsult, ez pedig húzza magával a hazai biztosítási piacot is. Az átalakuló környezethez viszont a piaci szereplőknek is igazodniuk kell, amennyiben továbbra is szeretnének versenyképesek maradni – konferencia visszatekintő következik itt a Biztosító Magazinban

Az alkuszi szakma megfelelő, a szabályozásokat követő és biztonságos működése komoly IT infrastruktúrát követel

A törvényi előírásoknak megfelelő működéhez masszív IT háttére, banki szintű biztonsági infrastruktúrára van szükség a biztostásközvetítői piacon – mondta Kerekes Zoltán, az SK Trend Kft. ügyvzető igazgatója. A stabil IT infrastruktúrának – a szervereken, valamint az azokon futó alkalmazásokon túl – része az üzembiztos szerverhotel is. Kerekes Zoltán hangsúlyozta, hogy egy ilyen rendszer fenntartása még humán erőforrások nélkül számolva is közel 40 millió forintos kiadás éves szinten. Az infrastruktúra működtetése – például a rendszer üzemeltetése, a 7/24-es felügyelet, a szoftver frissítések és biztonsági mentések elvégzése, illetve a rendszerauditokban való közreműködés – nem bízható képzetlen munkaerőre, így a hozzáértő szakembert nekik is muszáj megfizetni.  

Póka Valentin, a Coface Hungary országigazgatója | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / biztositomagazin.hu

Kereskedelmi háború ellen követelésbiztosítást kínál a Coface

Póka Valentin, a Coface Hungary országigazgatója elmondta, hogy a globális autóipari, és azon belül is a német lassulás közvetlen veszélyt jelent a régiós országokra, különösen az erős függőségű V4 csoportra. A kapcsolódó iparágak tekintetében intő jelnek számít, hogy a lengyel gépgyártási szektorban a fizetésképtelenségi arány már 33 százalékos. A Coface 340 kockázatelemző, valamint helyi kereskedelmi specialistája – napi szinten – 44 országban közel tízezer kockázati döntéshez nyújt támogatást.

A Coface követelésbiztosítási szolgáltatásának révén nemfizetés, vagy késve fizetés esetén kifizeti megbízójának a náluk biztosított követeléseket.

A mostani konjunktúra ugyanis nem tart örökké, és már most látszik, hogy aki nem készül fel a végére, az nagy bajba kerülhet – figyelmeztetett Póka Valentin – viszont a digitális megoldások ebben az esetben kmoly segítséget jelenthetenek – tette hozzá. 

Dancsevics Tibor az Adertis Kft. ügyvezetője | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / biztositomagazin.hu

XXI. századi ügyféligények a call-centerekben

Dancsevics Tibor az Adertis Kft. ügyvezetője előadásában az azonnali hívásfelvételt, a gyors reakciót, valamint a dedikált kapcsolattartót nevezte a modern call-centerek legfontosabb jellemzőjének – majd hozzátette, hogy – a hangrögzítés általi ellenőrizhetőség sem elhanyagolható szempont. Az ügyfelek pedig napjainkban mindenképp szeretnék mérhető formában is látni az ügyfélszolgálat gyakorlati hasznát. Az ügyfélszolgálatokkal szembeni elvárások közé sorolható még többek között a skálázhatóság, a home-office támogatása, illetve a GDPR-nak való megfelelés. Az Adertis Kft. által fejlesztett megoldások – a hagyományos ügyfélszolgálati rendszereket felülmúlva – alkalmasak a követeléskezeléssel foglalkozó, illetve értékesítési kampányokat bonyolító szervezeti egységek, illetve cégek támogatására is.

Virág Katalin, az UNION Biztosító alternatív értékesítési igazgatója | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / biztositomagazin.hu

Hét módozatot is kínál az UNION Biztosító az SK Trend felületein

Virág Katalin, az UNION Biztosító alternatív értékesítési igazgatója a biztosításközvetítői piac legnagyobb kihívásairól tartott előadást. Megjegyezte, hogy az ügyfeleknek egyre kevesebb az idejük arra, hogy biztosításokat kössenek.

Mindössze annyi idő áll rendelkezésre egy-egy biztosítás megkötésére, amennyit az ügyfél arra rászán.

Hozzátette, hogy az UNION Biztosító biztosítási termékei közül – egyedülálló módon – jelenleg hét különböző módozat (PrivateMed Next egészségbiztosítás, UNION Otthonbiztosítás, Világjáró és Hóbarát utasbiztosítás, UNION Business Class vállalkozói vagyon- és felelősségbiztosítás, UNION Gépjárműbiztosítások, UNION Útitárs Extra közlekedési baleset-biztosítás, valamint később az UNION Menta balesetbiztosítás) is értékesíthető az SK Trend felületein.

Gémesi Ferenc az Ekarbejelentes.hu portál alapító tulajdonosa | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / biztositomagazin.hu

Elektronikus kárbejelentés az SK Trend rendszerében

Gémesi Ferenc az Ekarbejelentes.hu portál alapító tulajdonosa a kárrendezés digitalizációjával kapcsolatban felhívta a figyelmet, hogy az általuk üzemeltetett webes alkalmazás segítségével lehetőség van online formában bejelenteni a különféle káreseményeket a biztosítókhoz. Elmondta, hogy megoldásuk nemrég beépült az SK Trend rendszerébe, a CKB4-be is. Gémesi Ferenc felhívta a figyelmet egy, az Ekarbejelentes.hu-hoz kapcsolódó másik szolgáltatásra, a KárWebre is. A KárWeb segítségével CASCO-s és KGFB károk esetén gépjárműjavítási ajánlatok is kérhetők, akár vidéki városokban is. A KárWeb által közvetített ajánlatok tájékoztató jellegűek, elfogadásuk lehetséges, de nem kötelező – hívta fel a figyelmet Gémesi Ferenc.

Dintsér Andrea, marketing- és kommunikációs szakértő, a YourStory.hu alapítója | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / biztositomagazin.hu

Ügyfélelvárások a digitális transzformáció forgatagában

Dintsér Andrea, marketing- és kommunikációs szakértő, a YourStory.hu alapítója emlékeztetett, hogy az ügyfelek számára lényeges szempont, hogy értéket kapjanak a biztosításközvetítőtől, és a biztosítóktól. Úgy fogalmazott, az ügyfelek érezni akarják, hogy fontosak az alkuszok számára, alapvető, hogy meg tudjanak bízni bennük. Kiemelte: az ügyfelek elvárják, hogy figyeljenek rájuk a biztostásközvetítők. Gyorsan és profin reagáljanak, sőt, proaktívan jöjjenek testre szabott javaslatokkal, ha olyan fejlemény van a piacon, ami számukra kedvező, azaz – fogalmazott Andrea – ismerjék az igényeiket.

Használják azokat a digitális eszközöket, amiket egyébként az ügyfél is használ, lássák át a piacot, találják meg a számukra legjobb konstrukciókat.

Benkő Péter a PartnerNet alapító tulajdonosa. | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / biztositomagazin.hu

A kőkorszak nem azért ért véget, mert elfogyott a kő

Benkő Péter a PartnerNet alapító tulajdonosa, Albert Einstein szavait idézte, miszerint

Az őrültség nem más, mint ugyanazt tenni újra és újra, és várni, hogy az eredmény más legyen!

– ezzel arra utalt, hogy amennyiben változást – leggyakrabban valamiféle sikert, növekedést, fejlődést – szeretnénk elérni a szakmánkban, akkor változtatnunk kell, ehhez viszont ki kell lépni a komfortzónánkból. Benkő Péter jelezte, hogy sok esetben az értékesítő, a biztosításközvetítő az, aki a bevételnövekedést jelentős mértékben befolyásolhatja, jobb módszerekkel és IT megoldásokkal sokkal többre is képes lehetne. Sok üzletkötő gondolja úgy, fejből is tud mindent az ügyfeleiről, pedig ez nem igaz – figyelmeztet Benkő Péter. Az értékesítő szakmai fejlődése idővel törvényszerűen megáll, mivel a kapcsolatrendszer hatékony kiaknázása IT eszközök nélkül lehetetlen. A PartnerNet az értékesítő számára konkrét teendőket irányoz elő, releváns, tényleges eladási javaslatokat tesz, figyelemmel kísér minden tényezőt, kiaknázza az értékesítési potenciálokat, felgyorsítja a napi rutinmunkát, és még sok minden mást, ami a teljesítmény és az állomány nagyságrendi növekedéséhez vezet – sorolta a rendszer előnyeit Benkő Péter.

Bodnár Csaba, az UNIQA Biztosító Key account managere | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / biztositomagazin.hu

Alternatív kárügyintézést kínál az UNIQA Biztosító

A Siker Receptje Bodnár Csaba, az UNIQA Biztosító Key account managere szerint az, hogy a biztosításközvetítéssel foglalkozó kolléga felismerje, hogy az ügyfél nem csupán egy szerződéssel kapcsolódik hozzá. Tisztán kell látni az ügyfél igényeit, mivel a nehézkes ügyintézés és a sok felesleges kérdés helyett minőségi szolgáltatást vár el egyre inkább. Az UNIQA Biztosító ennek jegyében megújította kárbejelentési szolgáltatását, mobilapplikációt fejlesztett, ezáltal már lehetővé vált a kárügyintézés folyamatos nyomon követése. Ha az ügyfél a bejelentéskor mégsem küldött el minden dokumentumot, később a hiányzókat könnyen pótolhatja, a kárügyintézőtől pedig visszajelzéseket kaphat.

Az alternatív kárrendezést 2017-ben indították el, azóta a károk 40 %-át így rendezik  

– tette hozzá Bodnár Csaba.

Borbély Attila biztosítási szakközgazdász. | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / biztositomagazin.hu

A szabályokat nem elég ismerni, be is kell tartani

Borbély Attila biztosítási szakközgazdász előadásában a biztosítási cégek szabályozásáról, ellenőrzéséről és felügyeletéről osztott meg gondolatokat. Elmondta, hogy az MNB által felügyelt hitelintézeti, biztosítási, pénztári és tőkepiaci szektorok tevékenységét érintő jogszabályokon túl szükség van olyan felügyeleti eszközökre is, amelyek a felügyelt intézményeket segítik, orientálják a jogszabályok értelmezésével és alkalmazásával kapcsolatban.

A szakmai ismeret és az informatikai tudás továbbá elengedhetetlen a mai biztosításközvetítésben, állománykezelésben, kárrendezésben, ügyfélkapcsolatokban.

Az SK Trend szakmai tapasztalata, megalapozott és hatékonyan működő informatikai rendszere, szolgáltatása jelentős hozzáadott értéket képvisel a biztosítás értékesítésben, -közvetítésben – fűzte hozzá Borbély Attila.

Kardos László, a Signal Iduna Biztosító Kompozit alkusz értékesítési főosztályának vezetője | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / biztositomagazin.hu

Az alkuszok legyenek nyugodtan influencerek

Kardos László, a SIGNAL IDUNA Biztosító Kompozit alkusz értékesítési főosztályának vezetője a közösségi média felületein való minél szélesebb körű megjelenésre bátorította a résztvevőket. Elmondta, hogy az internet és a technológia együttesen határtalan lehetőségeket kínál az értékesítés fejlesztésére.

Aki megfelelően tudja használni a közösségi média – mint például a Facebook, a LinkedIn, a YouTube és az Instagram – nyújtotta lehetőségeket komoly sikereket érhet el ebben a szakmában.

Kardos László megjegyezte: az ügyfelek manapság online keresnek, de sok esetben mégis személyesen kötnek biztosítást.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...