Kövesse Facebook oldalunkat!

Az Alfa Biztosító készül a biztosítási piac átalakulására, az értékesítési csatornák változására, fontosnak tartja a gyors alkalmazkodást és az ügyfélkapcsolatok fejlesztését – mondták az Alfa biztosító vezetői a társaság csütörtöki sajtótájékoztatóján Budapesten.

Lehel Gábor, a tulajdonos Vienna Insurance Group (VIG) igazgatósági tagja úgy látja, hogy a biztosítás fogalma átalakul, a hagyományos biztosítások mellett teret nyernek a biztosítást tartalmazó egyéb termékek, és olyan szolgáltatások jelennek meg, amelyek nem közvetlenül kárkifizetéshez kapcsolódnak.

Új szolgáltatáscsomagjaik többek között a vagyonkezelésen és nyugdíjalapokon keresztül a pénzügyi gondoskodás kiterjesztésére összpontosítanak,

illetve egészségügyi és lakhatáshoz kapcsolódó szolgáltatásokra. Ezzel együtt felértékelődik az ügyfélkapcsolat jelentősége, egyre nagyobb szerephez juthatnak a hibrid értékesítési megoldások – tette hozzá.

Lehel Gábor, a Vienna Insurance Group (VIG) igazgatósági tagja | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – Biztosító Magazin

Bodor Péter, az Alfa Biztosító vezérigazgató-helyettese a biztosító előtt álló nehézségek közül kiemelte az inflációs nyomást, amely növeli a kárkifizetések összegét, viszont csökkenti az ügyfelek biztosításra elkölthető jövedelmét és megtakarításait. Kihívásként értékelte a digitális fejlődést is, egyre általánosabb a teljes körű online kiszolgálás iránti igény.

Bodor Péter, az Alfa Biztosító vezérigazgató-helyettese | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – Biztosító Magazin

Zatykó Péter, Az Alfa Biztosító elnök-vezérigazgatója hozzátette, hogy az 1,4 millió magyarországi ügyfél jelentős része még mindig nem érhető el a világhálón keresztül. Bár az online kárbejelentések aránya már meghaladja a 60 százalékot, de az elektronikus kapcsolattartás aránya még csupán 24 százalék, ezért a személyes ügyfélkiszolgálás továbbra is fontos.

A társaság vezetője szerint a következő évek legfontosabb szempontja az alkalmazkodás lesz,

ugyanis az elmúlt években gyorsan követték egymást a kihívások a járványtól kezdve a háborún át az inflációig, és a biztosítók ma már a klímaváltozás hatásait is egyre jobban érzik. A társaság például a tavalyi azonos időszakhoz képest 45 százalékkal nagyobb összeget fizetett ki idén augusztus végéig meteorológiai károkra – tette hozzá.

Zatykó Péter, Az Alfa Biztosító elnök-vezérigazgatója | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – Biztosító Magazin
 



Augusztus elsején váltottak

A korábban az Aegon leányvállalataként működő társaság 2023. augusztus 1. óta működik Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. néven. A korábbi anyavállalat 2020-ban döntött a közép- és kelet-európai érdekeltségek eladásáról.

A névváltás nem érinti az ügyfeleket, nem jelent változást a vállalat működésében, termékeiben és kötelezettségeiben sem.

A társaságban a magyar állam kisebbségi tulajdonnal rendelkezik, a többségi részesedést az osztrák Vienna Insurance Group (VIG), Közép- és Kelet-Európa egyik legnagyobb biztosítási vállalatcsoportja birtokolja. A csoporthoz 30 országban több mint 50 biztosítótársaság és nyugdíjpénztár tartozik, csaknem 29 ezer munkavállalót foglalkoztatnak és több mint 28 millió ügyfelet szolgálnak ki.

A „régi” AEGON székház, ma már az Alfa Biztosító központja | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – Biztosító Magazin
  • A sajtótájékoztatón bemutatott adatok szerint mind csoportszinten, mind belföldön eredményes fél évet zártak az idén.
  • A VIG 7,3 milliárd eurós díjbevételt ért el, ami 10,8 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz viszonyítva.
  • A magyarországi díjbevétel az év első 6 hónapjában megközelítette a 93 milliárd forintot, 16,3 százalékkal haladva meg a tavalyit.

Nyitókép: Biztosító Magazin / Kocsis Ferenc Árpád – NIKON

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...