A biztosítási piacnak is fel kell vennie a versenyt az interaktív digitális megoldások terén, ha el akarja érni a Z generációt. A hazai Insurwiz startup olyan adatalapú InsurTech megoldást fejlesztett, amely a kárbejelentést és az elbírálási folyamatot is automatizálja – így gyakorlatilag a kárrendezés teljes folyamata a digitális térben megvalósítható.
A biztosítási piac eddig leginkább a felnőtt korosztályra, az X és Y generációra épült. Ahhoz viszont, hogy a következő, már a digitális korszakban felnövő Z generációt is el tudja érni, igazodnia kell a korosztály technológia igényeihez: ahhoz a digitális kényelemhez, ami a nagyon egyszerű és gyors használat mellett személyre szabott élményt nyújt.
A most 15-25 évesek az ún. „digital-first” generáció – azaz bármilyen kérdés, probléma, feladat esetén elsőként az online térben keresnek megoldást. Ez határozza meg azt, hogy milyen szolgáltatásokat ismernek és használnak: ami a közösségi médián, mobil alkalmazásban, chatboton keresztül könnyen, interaktívan elérhető, és a kereséstől a szerződéskötésen át a fizetésig minden lépés gördülékeny, élményt nyújt. Ezért is van nagy jelentősége azoknak a technológiai cégeknek, amelyek egy bejáratott piacon, mint például a biztosítás, hoznak új, automatizált megoldást
– fejtette ki Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője, miért nyerte el a Vodafone digitális díj – start it @K&H különdíjat az Insurwiz (www.insurwiz.io) startup, amivel egyúttal felvételt nyert a legnagyobb hazai nagyvállalati inkubátor egy éves fejlesztési programjába is.
Magyar InsurTech megoldás
Bár néhány InsurTech cég már megjelent a hazai piacon, az Insurwiz abban egyedülálló, hogy a kárbejelentést és az elbírálást is automatizálja. A repülőjáratok késésénél, törlésénél például a háttérrendszer valós időben követi a járatokat, így az alkalmazás azonnal tudja, ha az érintett járat szempontjából biztosítási esemény történt, mennyit késett és milyen kártérítés jár a biztosítottnak. Ugyanígy azt is látja a rendszer, ha a síliftek nem üzemelnek, vagy a szélsőséges időjárás tönkretette a nyaralást.
Mivel a biztosítási piacon még viszonylag kevés az olyan adatvezérelt megoldás, amely a mesterséges intelligencia vagy gépi tanulás lehetőségeit kiaknázza, ezért a csapat megoldása a nemzetközi terjeszkedésre is esélyes lehet
– erősítette meg Németh Balázs a hazai startupban rejlő lehetőséget.
Nyitókép: Usnplash.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.