Kövesse Facebook oldalunkat!

Nyár, dinnye, szeletem címmel indított dinnyefogyasztás-ösztönző kampányt az Agrárminisztérium és háttérintézménye, az Agrármarketing Centrum, hogy tovább fokozzák az elmúlt években emelkedő magyarországi fogyasztást, ami a magyar dinnyeágazat hosszútávú stabilitását is növelheti.

A témában tartott sajtótájékoztatón Tarpataki Tamás agrárpiacért felelős helyettes államtitkár arról beszélt, hogy idén már nyolcadik alkalommal tartanak dinnyepromóciót, amelynek keretében egy tonna sárga- és görögdinnyét osztanak ki a Zamárdiban csütörtökön kezdődő Strand Fesztiválon.

Jelezte, hogy a magyar szabadföldi dinnye július végén érkezik a magyar piacra, és mivel Európában vannak olyan országok, ahol korábban érik a gyümölcs, importálni is tudnak a szezon vége felé. Megemlítette, hogy nagyon jó külkereskedelmi mérleggel zárul majd az idei dinnyeszezon.

Közölte, hogy a magyar termőterület 2019 óta tartó csökkenése visszafordulni látszik, idén több mint 10 százalékos növekedés várható, a 2022-es 2400 hektáros görögdinnye-termőterület az idén 2800 hektárra bővült.

Tarpataki Tamás hangsúlyozta, hogy a vidékfejlesztési program keretében 2020-ig 70 milliárd forint támogatást adtak a kertészeti ágazatban tevékenykedő gazdáknak, és ebből több mint 20 milliárdot vitt el a dinnyeágazat, elsősorban technológiai fejlesztésekre, öntözés kiépítésére, csomagolástechnikai beruházásokra, illetve hűtőházak fejlesztésére.

Ondré Péter az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte, hogy a belföldi fogyasztás nőtt az elmúlt években, jelenleg 10 kilogramm fejenként, ami azt jelenti, hogy a 120 ezer tonnás éves termésből mintegy 100 ezer tonna itthon marad, 20-30 ezer tonna jut az exportpiacokra.

Nyitókép: Unsplash

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...