Budán mérséklődött, míg Pesten emelkedett júliusban éves összevetésben a panelek átlagos négyzetméterára, amely így előbbinél 834 ezerről 777 ezer forintra csökkent, utóbbinál 656 ezerről 735 ezer forintra nőtt – közölte saját adatai alapján a Duna House.
Az ország keleti részén eladott panellakások átlagos fajlagos ára júliusban 476 ezer forintra nőtt az egy évvel korábbi 414 ezer forintról, míg a nyugati országrészben éves szinten 11 ezer forinttal, 503 ezer forintra csökkent.
A használt téglaépítésű lakások átlagos négyzetméterára mindenhol emelkedést mutat: a keleti országrészben júliusban éves szinten 23 ezerrel 306 ezer forintra, az ország nyugati felében 1000 forinttal 358 ezer forintra nőtt.
Utóbbi ingatlantípusnál a fővárosban jelentős emelkedést tapasztaltak éves összevetésben: a budai oldalon az átlagos négyzetméterárak 851 ezer forintról 1 millió forint fölé, a pesti oldalon 760 ezer forintról 856 ezer forintra, a belvárosban 831 ezer forintról, több mint 1,16 millió forintra nőttek.
Arra is kitértek, hogy a fővárosban a befektetés volt júliusban a leggyakoribb vásárlói motiváció (37 százalék), amit az első lakás vásárlása követett (24 százalék). Vidéken a rangsort az első lakás vásárlása vezette (28 százalék), a nagyobb lakásba költözés pedig 25 százalékkal szerepelt a vásárlás okaként.
A cég adatai szerint akik ingatlanba fektették megtakarításukat, azok Budapesten átlagosan 54,8 millió forintot, vidéken viszont 26,3 millió forintot költöttek. A fővárosban 41,6 millióra, míg vidéken 29,9 millió forintra volt szükség az első lakás megvásárlásához.
Az ingatlan eladásának leggyakoribb oka Budapesten a befektetés értékesítése volt, vidéken pedig az örökölt ingatlan eladása. Az eladók befektetéseiktől a fővárosban átlagosan 60,3 millió forintért váltak meg, miközben vidéken örökségükért átlagosan 22,7 millió forintot kaptak.
A Duna House saját adatain alapuló – korábban már kiadott – becslése szerint júliusban országosan 6107 adásvétel történt, ami az előző év azonos időszakához képest 32 százalékos, az előző hónaphoz viszonyítva pedig 15 százalékos visszaesés.
Nyitókép: Unsplash
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.