Kövesse Facebook oldalunkat!

Használt autó vásárlásakor a bizalom a legfontosabb. A különböző országokban azonban nagyon eltérő lehet, hogy az emberek mennyire bíznak a helyi gépjárműpiacban. A carVertical szakértői 17 országban végeztek kutatást, és 4500 ember megkérdezésével készítettek felmérést, hogy kiderítsék, mit gondolnak a használtautó-eladókról.

A válaszadókat megkérdezték, hogy bíznak-e a használtautó-eladókban, biztonságosnak tartják-e a használt autó vásárlását, és hogy arra számítanak-e az eladók részéről, hogy azok betartják az ígéreteiket.

A britek bíznak leginkább az eladókban

Közép- és Nyugat-Európában a vásárlók jobban bíznak az eladókban, mint Kelet-Európában, ahol a különböző csalások gyakoribbak.

Leginkább az Egyesült Királyságban (122,2-es bizalmi pontszám), Finnországban (120,4), Szlovéniában (109,7), Németországban (109,4), Szlovákiában (107,5) és a Cseh Köztársaságban (106,4) bíznak meg az emberek az eladókban. 

Az eladókba vetett nagyfokú bizalom azonban nem jelenti azt, hogy meg is érdemlik ezt a bizalmat.

Az Egyesült Királyságban a gépkocsik 14,5%-ánál csalnak a kilométerórával, ami arra utal, hogy a használt gépkocsik piaca nem átlátható. Mivel a britek jobban bíznak az eladókban, mint más országok lakói, lehet, hogy jobban ki vannak téve a csalások kockázatának.

KORÁBBAN ÍRTUK

Leáldozik a csalóknak! Összefogott a hazai használtautó-kereskedelem két meghatározó szereplője

Használt autót venni mindig rizikó, ezt hivatott csökkenteni, hogy a Használtautó.hu hirdetéseinél néhány kattintással lekérdezhető a CarVertical által szolgáltatott járműtörténeti információ.

Matas Buzelis autóipari szakértő és a carVertical kommunikációs vezetője magyarázata szerint az Egyesült Királyság nagyon különbözik Európa többi részétől, mert az importált használt autók aránya jelentősen alacsonyabb. (Bontásra szokrak behozni onnan is autókat – a szerk.)




A kisebb importpiaci részesedéssel rendelkező Egyesült Királyságban kevesebb a határokon átnyúló használtautó-tranzakció. (Lehet, hogy a jobboldali kormány miatt van? – a szerk.) Ez azt jelenti, hogy alacsonyabb a visszatekert kilométerórával rendelkező autó vásárlásának kockázata, más problémák viszont jelen vannak az Egyesült Királyság piacán is. A rejtett amortizáció és a rendezetlen finanszírozási helyzetek rossz autóvásárlási tapasztalatokhoz vezethetnek.

– magyarázza Matas Buzelis. 

Kelet-Európában a legalacsonyabb az emberek bizalma

Franciaország (102), Szerbia (100,2), Lettország (94,5), Lengyelország (94,2), Olaszország (93,7), Horvátország (93,3) és Románia (92,8) tartoznak a közepes bizalmi pontszámmal rendelkező országok közé.

Úgy tűnik, hogy ezekben az országokban a vásárlók jobban tudatában vannak a tisztességtelen eladók létezésének, és általában óvatosabbak, amikor használt autót vásárolnak.

Az eladókba vetett bizalom Észtországban (88), Litvániában (81,6), Magyarországon (80,5) és Bulgáriában (79,5) a legalacsonyabb.

Ezekben az országokban hosszú múltra tekintenek vissza az autókkal kapcsolatos csalások. Számos jármű futásteljesítménye hamisított, illetve szenvedett már súlyos balesetet korábban. Mivel ezekben az országokban sok járművezető esett áldozatául a tisztességtelen eladóknak, a bizalom átlagos szintje alacsony.

Buzelis megjegyzi, hogy a használt autók általában nyugatról keletre tartanak.

A gépjárművek kilométeróráját jellemzően azokban az országokban tekerik vissza, amelyekbe exportálják őket, majd meghirdetik őket a használtautópiacon.

A csaló eladók versenyképes ajánlatokat kínálnak, de gyakran a jármű előtörténetének hamisítása árán.




KORÁBBAN ÍRTUK

Nemzeti buhera: Az autók 14 százalékának tekerhették vissza a kilométeróráját Magyarországon

Főképp a határokon átnyúló járműkereskedelem áll a kilométeróra-csalások mögött egész Európában, Magyarországon is zömmel külföldről érkező autókat hirdetnek hamis adatokkal: 14,1 százalék lehet az országban a visszatekert kilométerórájú autók aránya, és a 58,2 százaléknak volt már balesete korábban

Az Y-generáció tagjai nem bíznak a használtautó-eladókban

  • A carVertical kutatása szerint az autók műszaki oldalát alaposan ismerő sofőrök 55%-a bízik az eladókban.
  • Az autók iránt kevésbé érdeklődő emberek bizalmi szintje azonban jellemzően alacsonyabb (17,5%). 

Ha a vevő képzett szerelő, akkor elkerülheti a rossz állapotú autókat anélkül, hogy kockáztatná a pénzét.

Ha azonban valaki korlátozott ismeretekkel rendelkezik az autókról, nehezen bízhat meg az eladókban, mivel ő maga nem képes átvizsgálni a járművet, hogy elkerülje a rossz üzleteket.

A fiatalabb generáció bizalmatlanabb az eladókkal szemben. A 25–34 év közöttiek mindössze 17,9%-a bízik a használt autók eladóiban, míg a 35–44 év közötti korosztályban ez az arány 30,3%. Ez arra utalhat, hogy az Y-generáció tagjai tájékozottabbak az autós csalásokkal kapcsolatban, és jobban tudják, milyen károkat okozhat nekik egy rossz állapotú jármű.

A fiatalabb generáció jobban hozzá van szokva a modern online vásárlási élményhez. A vásárlók általában visszaküldhetik a használt termékeket, ha az nem felel meg az elvárásaiknak vagy hibás. (Sokan vissza is élenk vele – a szerk.) Egyes országokban azonban a használt gépkocsikkal más a helyzet, és az egész eljárás sokkal bonyolultabb. Talán ez is hozzájárul a bizalom hiányához.

– teszi hozzá Matas Buzelis.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...