Kövesse Facebook oldalunkat!

A biztosítókba vetett bizalom továbbra is magas, 53,4 pont, a biztosítókkal szembeni összelégedettséget mérő index értéke pedig 80,8 pont a 100 fokú skálán; érdemi változás nem történt – tájékoztatott az idei Biztosítás Bizalmi Index (BIBIX) felmérésről a Magyar Biztosítók Szövetsége pénteken.

Kiemelték: az egyes biztosítástípusokon belül a balesetbiztosításokkal, az életbiztosításokkal és az egészségbiztosításokkal a legelégedettebbek az ügyfelek.

Az idei felmérés alapján a lakosság biztosítottsága terén kisebb mértékű csökkenés történt 2021-hez képest; a legtöbben a megtakarítási jellegű biztosításaikhoz nyúltak, illetve kgfb konstrukciójukat módosították a járvány hatására.

A Mabisz arról tájékoztatott, hogy lakásbiztosítással a magyar lakosság közel háromnegyede rendelkezik, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással kétharmaduk, míg életbiztosítással 48 százalékuk. A nyugdíjbiztosítottak aránya változatlanul 23,1 százalék, casco-t minden ötödik lakos kötött, megtakarítás jellegű életbiztosításba 15,4 százalékuk fektetett.

A lakosság fele havi legfeljebb 10 ezer forintot költ biztosításra, 18,5 százalék 10-20 ezer forintot, míg ennél magasabb összeget 11,8 százalék fizet. A magyar felnőtt lakosság 17,5 százaléka nem költ havi szinten biztosításokra – olvasható a közleményben.

A kutatást a Mabisz megbízásából a Századvég Közéleti Tudásközpont Alapítvány végezte 800 magyar felnőttkorú személyt telefonos megkérdezésével és online fókuszcsoportok bevonásával.

Nyitókép: Unsplash.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...