Kövesse Facebook oldalunkat!

A járvány után újabb lendületre kapott a pénzügyi szektor digitális átalakítása: a banki termékek egyre szélesebb köre elérhető digitális módon, és az ügyfelek több mint 80 százaléka használ már digitális banki csatornákat – ismertette Szombati Anikó, a Magyar Nemzeti Bank ügyvezető igazgatója a jegybank legfrissebb, 2022-es FinTech és digitalizációs jelentését hétfőn.

Jelentős bővülés a hazai FinTech szektorban

Hozzátette: ezzel egyidejűleg a hazai FinTech szektor bővülése is folytatódott:

Immár közel 150 aktív FinTech vállalkozás működik az országban, amelyek több mint 8 ezer dolgozót foglalkoztatnak, együttes árbevételük meghaladta a 170 milliárd forintot.

  • Vizsgálták a biztosítók digitalizációs szintjét is, ami az egy évvel korábbi szinthez képest erősödött, ugyanakkor összességében továbbra is közepes szintűnek értékelhető.
  • Ismertetése szerint a bankszektorban a kevésbé digitalizált bankok felzárkózása megkezdődött, azonban a teljes szektor fejlettsége még így is közepesnek tekinthető és fejlesztendő.

Egyre népszerűbb a netbank

2021-re gyakorlatilag a netbanki és mobilbanki platformok váltak a fő ügyfélkommunikációs csatornákká, új rekordként az ügyfelek mintegy 84 százaléka már használ digitális banki csatornákat. A belső működés digitalizáltsági szintjében azonban csak kis előrelépés történt az elmúlt évben, ami már középtávon is veszélyeztetheti az intézmények egyedi és szektorszintű versenyképességét a feltörekvő innovatív szereplőkkel szemben – mutatott rá az ügyvezető igazgató.

Ismertette, hogy a magyar lakossági ügyfelek több mint kétharmadához már digitális formában érkezik a bankszámlakivonat. Hasonló, a digitális kapcsolattartás irányába mutató tendencia a vállalati szektorban is megfigyelhetővé vált az elmúlt két évben. Közölte:

Előremutató lenne a jegybank szerint a jövőben a digitális ügyintézés több eszközzel történő ösztönzése.




Ajánlások

Tíz területet érintő ajánlást fogalmaztak meg az intézményeknek, ezek között kiemelte a banki szervezetek egészét átható digitalizációs szemléletet, a hatékony és digitalizált belső működéshez szükséges adatbázisok-adatelemzési módszertanok, és a belső banki rendszerek modernizálását, ahogy a folyamatos kiberfenyegetettség miatti fejlesztéseket.

A növekvő online jelenléttel párhuzamosan zajló innovatív technológiai fejlesztések is kitettek lehetnek a kiberkockázatoknak.

– jelezte.

A bankok prioritásként kezelik a digitalizációt

Előrelépésnek nevezte, hogy jegybanki elvárások alapján az intézmények digitális transzformációs stratégiákat készítettek, melyek megvalósítása is megkezdődött.

  • Az egyik legfontosabb fejlemény, hogy már közel minden hazai bank igazgatóságában jelen van a banki digitalizációért felelős dedikált vezető.
  • A kifejezetten banki digitalizációért felelős területeken túl már további, intézményen belüli dedikált csapatok is aktívan hozzájárulnak a digitalizációs célok eléréséhez, példaként említette, hogy általánossá vált a felhasználói élmény fókuszú tervezés.
  • Közölte, hogy a banki digitális transzformációs stratégiák célkitűzéseinek megvalósítását az MNB szorosan nyomon követi.

A jelentés bemutatását követően tartott kerekasztal-beszélgetésen banki területi vezetők jelezték, hogy a digitalizáció lendülete a következő időszakban visszafogottabb lehet a szektorra rakodó új terhek miatt.

Nyitókép: Unsplash.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...