Visszafogottak voltak áprilisban a lakásvásárlók a bizonytalanabbá váló gazdasági környezet, az emelkedő lakáshitelkamatok, valamint a húsvéthatás miatt, de a kínálatnak a természetes ingatlanpiaci folyamatok, azaz a költözések azért támaszt nyújtanak – derül ki az ingatlan.com legújabb elemzéséből, amely az kereslet és a kínálat áprilisi alakulását mutatja be.
- Kettős eredménnyel zárta az áprilist az országos lakáspiac. Éves szinten 6 százalékkal 1600 fölé emelkedett azon települések száma, ahol friss kínálat jelent meg. Az előző hónapban meghirdetett eladó lakások és házak száma viszont két százalékkal csökkent.
- Az egy hirdetésre jutó érdeklődések száma viszont éves összevetésben hat százalékos csökkent, részben az év elejére előrehozott vásárlások miatt.
- A kínálat alakulása a különböző településtípusokon is felemás volt: a fővárosban és a megyei jogú városokban tavaly áprilishoz képest 4 és 6 százalékkal kevesebb lakóingatlant hirdettek meg eladásra. A községekben viszont 10 százalékkal bővült a friss kínálat.
- Az áprilisi adatokból látszik az is, hogy a lakáspiaci forgalomnak az ingadozások ellenére azért van egy stabil motorja, amit lakásvásárlók és -eladók természetes élethelyzetváltozásai hajtanak.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!

A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN