Kövesse Facebook oldalunkat!

Legyen megbízható, stabil, szakértő, és rendelkezzen széles termék- és szolgáltatási palettával – leginkább ezt várják el bankjuktól a magyarországi kis- és középvállalkozások, akik szerint az is számos előnnyel jár, ha nemzetközi hátterű pénzintézettel állnak kapcsolatban.

Felmérést készített az Intesa Sanpaolo Csoport

Számos, a pénzügyi szolgáltatókkal szemben általánosan elvárt alapérték mellett a jó hírnevet, a függetlenséget is fontosnak tartják bankjuk kapcsán a kis- és középvállalkozások – derül ki abból a mélyinterjús kutatásból*, amelyet a CIB Bank anyavállalata, az Intesa Sanpaolo Csoport készített el négy régiós országban, köztük Magyarországon.

A kutatás eredményei szerint a magyarországi kkv-k változatlanul fontosnak tartják, hogy a velük kapcsolatban álló pénzintézet kellően nagy fiókhálózattal rendelkezzen, ám ezzel együtt az is alapvető elvárás, hogy a napi pénzügyeiket digitális csatornákon intézhessék. A legfontosabb, a kkv-k által megemlített, a bankkal szemben elvárt tulajdonságok között szerepelt a megbízhatóság, a stabilitás, a jó hírnév, a szakértelem, illetve a széles termék- és szolgáltatási paletta is.

A CIB Bank a kis- és közepes vállalkozások stratégiai partnere. Nem csupán pénzügyi szolgáltatásokkal segítünk ennek a speciális vállalkozói körnek, hanem releváns ágazati szakértelemmel is hozzá kívánunk járulni a sikereikhez. A pandémia idején felértékelődött az ügyfelek szakértői segítség iránti igénye, és az elmúlt hetekben is azt tapasztaltuk, hogy új ügyfelek is megemelkedett számban fordultak hozzánk.

– mondta Győr Tamás, a CIB Bank kkv szegmensért felelős igazgatója.

A kisebb méretű (részben induló) vállalkozások számára ugyanakkor nagyon fontosak a számlaköltségek, a hitelkamatok, az árfolyamok is, és azt is elvárják, hogy ne merüljenek fel rejtett díjtételek a szolgáltatásoknál. A fenntarthatóság egyelőre nem tartozik azon értékek közé, amelyeket a kkv-k a bankjuk kapcsán kiemelten fontosnak tartanának.

A kutatás külön kitért a nemzetközi háttér előnyeinek kérdésére is. Itt a megkérdezettek a lehetséges előnyök közé sorolták a hitelességet és a biztonságot, illetve a széles termékpalettát is. Azoknál a vállalkozásoknál pedig, amelyek külpiacokon is jelen vannak, a bank nemzetközi jelenléte további előnyökkel is járhat a válaszadók szerint.

A CIB Bank legnagyobb, vállalati ügyfelek számára fontos értékei között említették a megkérdezettek a jó, korrekt és szakértő személyes kapcsolatokat, a felhasználóbarát vállalati digitális banki felületet és a magas színvonalú treasury szolgáltatást.

A kutatás eredményei megerősítenek minket abban, hogy jó úton járunk, amikor a személyes kiszolgálásra és a kapcsolatok minőségére helyezzük a hangsúlyt. Amellett, hogy törekszünk ügyfeleinket magas szakmai színvonalon kiszolgálni és támogatni minden élethelyzetben, kimondott célunk, hogy kevesebb formális kötöttséggel tegyük szerethetőbbé is a bankolást.

– tette hozzá Győr Tamás.

* A kutatást 2021 szeptemberében készítették el négy országban – Horvátországban, Magyarországon, Szerbiában és Szlovákiában –, országonként tíz, 1 millió és 50 millió euró közötti éves árbevételű vállalkozás személyes, mélyinterjús megkérdezésével. A megkérdezett vállalkozások 30 százaléka az Intesa Sanpaolo Csoporthoz tartozó helyi leánybank, 70 százaléka pedig helyi konkurens szolgáltató ügyfele volt.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...