Kövesse Facebook oldalunkat!

Főként az élelmiszerek, kisebb részben az iparcikkek és a piaci szolgáltatások árindexének növekedése nyomán januárban az infláció 0,5 százalékponttal emelkedett az előző hónaphoz képest. A maginfláció 1,0 százalékponttal nőtt, amihez mindhárom termékcsoport – a feldolgozott élelmiszerek, az iparcikkek és a szolgáltatások – áremelkedésének gyorsulása hozzájárult – állapította meg a januári inflációs adatokhoz fűzött kommentárjában az MNB.

Januárban az üzemanyagok továbbra is jelentősen, 1,6 százalékponttal járultak hozzá az éves inflációhoz. Az üzemanyagok nélkül számított kosár havi árváltozása 1,4 százalék volt.

Az év eleji átárazások mértéke érdemben magasabb az elmúlt éveket jellemzőnél. Az átárazás magasabb üteme általánosan megfigyelhető, minek oka, hogy a globális nyersanyag- és energiaárak emelkedése gyorsan és széles termékkörben jelenik meg a fogyasztói árakban.

A jegybank által számított és a tartósabb inflációs tendenciákat megragadni hivatott mutatók emelkedtek az előző hónaphoz képest: az indirekt adóktól szűrt maginfláció 1,0 százalékponttal 7,4 százalékra, a feldolgozott élelmiszerek nélkül számított maginfláció 0,6 százalékponttal 6,4 százalékra, a ritkán változó áru termékek inflációja 0,8 százalékponttal 7,4 százalékra emelkedett decemberről januárra.

Az MNB elemzése kitért arra is, hogy a lakosság inflációs várakozását mérő mutatókat a szokásosnál nagyobb változékonyság jellemzi. A mutatók januárban az előző hónaphoz képest lényegében nem változtak és értékük a jegybanki célsáv fölött alakul – közölte a jegybank.

Nyitókép: MTI.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...