Kövesse Facebook oldalunkat!

A kelet-európai régió cégeinek 39 százaléka tart attól, hogy a kormányzati mentőcsomagok várható kivezetésével több lesz az idén a csőd – közölte az Atradius hitelbiztosító szerdán az MTI-vel 1400 magyar, lengyel, cseh, szlovák és török vállalat megkérdezésével készült elemzése alapján.

A tanulmányból kiderül, hogy a régióban a vállalatközi vásárlások (B2B) fele hitelre történt, ugyanúgy, mint 2020-ban; ez Magyarországon 48 százalék volt.

A késve kiegyenlített számlák aránya a térségben 45-ről 43 százalékra javult. A magyar cégek pedig arról számoltak be, hogy tavaly a régiós átlaghoz képest nagyobb mértékben javult, 46 százalékról 34 százalékra csökkent a késve fizetett hazai számlák aránya.

Az elemzés rámutatott arra, hogy tavaly a lejárt számlák 56 százalékát Szlovákiában lassabban sikerült behajtani, mint előzőleg, a romániai cégek 56 százaléka nem tapasztalt eltérést a lejárt követelések kifizetésében, a magyar cégek 26 százaléka viszont hamarabb tudta behajtani a követeléseit, mint 2019-ben.

A felmérésben résztvevő kelet-európai cégek 73 százaléka növekedést vár az idei évre, a cégek 51 százaléka bízik abban, hogy ennek nyomán javulnak majd a fizetési szokások is.

A térség vállalatainak 53 százaléka a koronavírus-járvány elhúzódását tekinti az első számú kockázatnak.

Az Atradius a világ 54 országában több mint 160 irodát üzemeltet, 260 millió cég adatait tartalmazó hitelinformációs adatbázissal rendelkezik, munkatársai 20 ezer hitellimit megállapítást végeznek naponta.

A vállalatcsoport árbevétele 2 milliárd euró volt 2019-ben, globális piaci részesedése pedig 26 százalék. Az Atradius tulajdonosa a spanyol Grupo Catalana Occidente biztosító. Magyarországon az Atradius az egyik piacvezető hitelbiztosító.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...