Kövesse Facebook oldalunkat!

A jegybank elvárja a pénzügyi intézményektől, hogy a törlesztési moratóriumból kikerült vagy abban részt nem vevő ügyfelek esetleges fizetési nehézségeinek kezelésére dolgozzanak ki fizetéskönnyítő megoldásokat – tájékoztatta legújabb vezetői körlevele tartalmáról a Magyar Nemzeti Bank szerdán az MTI-t.

A közleményben felhívták a figyelmet arra, hogy az ügyfeleknek közérthető tájékoztatást kell nyújtani a rendelkezésükre álló lehetőségekről.

Amennyiben egy bank, pénzügyi vállalkozás monitoringrendszere törlesztési problémát azonosít valamelyik ügyfelénél, javasolt közvetlen megkeresése a fizetési terheket csillapító eszközök felajánlásával – jegyezték meg. Ezen eszközök alkalmazása magának a banknak is érdeke, azt a célt is szolgálja, hogy a kihelyezés nagyobb valószínűséggel térüljön meg – tették hozzá.

Az MNB a lehetséges megoldásokat is felsorolta, amelyek közül az egyik rövid távon, ha az adós csökkentett törlesztőrészletet vagy csak kamatot fizet a törlesztés egyidejű átstrukturálásával. Hosszabb távú megoldás lehet, ha a pénzügyi intézmény meghosszabbítja a futamidőt, kamatlábat csökkent vagy egyéb árazási kedvezményt nyújt.

A pénzintézet lehetőséget biztosíthat az ügyfélnek a fedezet értékesítésére vagy egyes fedezetek kiengedésére, cseréjére. Szóba jöhet továbbá új, az adósságrendezést szolgáló hitel felajánlása is, új szerződéses feltételekkel, például adóstárs bevonásával vagy a régi feltételek egy részének megszüntetésével.

Az MNB a vállalati ügyfelek helyzetének a felmérését is javasolta a bankoknak az esetleges fizetési nehézségek kiszűrésére. Szükség esetén ezen ügyfélkörnél is megoldásokat kell kínálni, így például átstrukturálás, áthidaló hitel, pótlólagos fedezetbevonás – mutatott rá a jegybank, hozzátéve, hogy az egyeztetéseket a vállalati adósoknál is minél hamarabb célszerű megkezdeni.

A vezetői körlevél szerint a pénzügyi intézményeknek át kell tekinteniük a hitelezéshez kapcsolódó belső folyamataikat, sztenderdizált megoldásokkal kell felkészülniük a moratóriumban részt nem vevő adósok megnövekedő számú megkeresésére. Az MNB erőforrásaik átcsoportosítását és proaktív megoldások kidolgozását javasolta a bankoknak.

Nyitókép: MTI.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...