Hatalmas verseny kezd kialakulni a biztosítási piacon az újfajta digitális szereplők nyújtotta biztosítási szolgáltatások, valamint a piacon már régebb óta jelen lévő biztosítók között. A technológiai fejlődés és innováció a két legfontosabb szempont, amelyet a biztosítók nem hagyhatnak figyelmen kívül, ha szeretnék megőrizni versenyképességük.
Egyre éleződik a verseny a biztosítási piacon az újgenerációs digitális szereplők és a piacon már régebb óta jelen lévő biztosítótársaságok között – áll a Capgemini és az Efma nemrég megjelent World InsurTech Report 2021 című tanulmányában.
Az „újhullámos” biztosítók ugyanis sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a személyre szabott szolgáltatások kialakításra és az ügyfélélményre.
Ezzel a trenddel kell lépést tartaniuk a „hagyományos” biztosítóknak:
- További erőfeszítéseket kell tenniük a technikai fejlesztések területén, akár az InsurTech-ek partnerségével vagy megvásárlásával.
- Kívülállókból részeseivé kell, hogy váljanak a digitalizációnak, amennyiben szeretnék bebiztosítani a helyüket a piacon
– emeli ki a jelentés.
A kutatás szerint a technológiai óriások és az InsurTech cégek példátlan módon erősítik digitális képességeiket, tovább növelve ezzel vezető szerepüket az innováció élvonalában. A 2018-2020 közötti időszakot tekintve 2020-ban a világ legnagyobb technológiai vállalatainak és autógyártóinak egy kis része, a világ 30 legnagyobb biztosítójának – teljes tőkepiaci érték – közel 2,5-szeresét teremtette elő. 2020 végére a tőzsdén jegyzett InsurTech cégek teljes tőkepiaci értéke meghaladta a 22 milliárd dollárt*. Az InsurTech iparág elképesztően gyorsan fejlődik, ezzel kell lépést tartaniuk a biztosítóknak.
A ‘CARE’ a titka mindennek
A COVID-19 világjárvány nagyban átalakította a biztosítási piacot is, különösen a biztosításkötési szándékot tekintve, az ugyanis 7%-kal nőtt az utóbbi időszakban.
- Az ügyfelek azonban egyre inkább a jobb „CARE„-t (Convenience, Advice, REach) kínáló biztosítók felé fordulnak**.
- E szerint a Kényelem, a Tanácsadás és az Elérés központi helyet kell, hogy elfoglaljanak a biztosító ügyfélútjában.
- A potenciális ügyfél most már nem tétovázik, ha arról van szó, hogy a relevánsabb CARE-megoldások szolgáltatóját vagy egy kevésbé haladó biztosítót válasszon.
- Olyannyira nem, hogy a jelentés szerint a biztosítást kötők 50%-a hajlandó figyelembe venni az újfajta szereplők által kínált biztosításokat.
A digitális technológiák jelentik a különbséget az új szereplők számára
A InsurTech cégek kihasználják a befektetői tőke beáramlását, hogy tovább javítsák CARE-kínálatukat a digitális technológiák további fejlesztése mentén. Ezek a cégek szem előtt tartják az ügyfelek elvárásait és bár a kényelem már jó ideje ajánlataik középpontjában áll, a prioritások náluk most az elérés felé tolódnak el. Bár a hagyományos biztosítók egyértelmű adat- és elemzési kihívásokkal küzdenek, ők sem tétlenkednek. Számos hagyományos biztosító lép partnerségre az új digitális szereplőkkel, hogy közös erővel tökéletesíthessék az ügyfeleknek kínált ‘CARE’-élményt.
A jövő kulcsszava a modularitás. A biztosítóknak fel kell készülniük a jövőbeli forgatókönyvek széles skálájára. A moduláris ajánlatok, rendszerek és szervezeti struktúrák nélkülözhetetlenek lesznek a stabil és gyorsan reagáló értékváltás megteremtéséhez. Az elkövetkező években az iparág szereplőit a hiper-specializált értékláncon belüli erejük fogja meghatározni és a biztosítók egyre inkább operatív szereplőkké válnak.
– mondta Anirban Bose, a Capgemini pénzügyi szolgáltatásokért felelős vezérigazgatója és a csoport igazgatótanácsának tagja.
Ahogy a hagyományos biztosítók a versenyképesség megőrzése érdekében bővítik ökoszisztémáikat, egyre inkább figyelembe kell venniük a megbízható partnerek –köztük a BigTech, az InsurTech cégek és a nem hagyományos szereplők (OEM) –által elérhető értéket. A számok egyértelműen azt mutatják, hogy az exponenciális InsurTech növekedés tartósnak bizonyul, így a kiváló ügyfélgondoskodás (CARE) biztosítása alapvető fontosságú. Az iparág jövőbeli sikere függ az értéklánc szereplőinek meglévő képességeitől, a beruházási hajlandóságtól és az ügyfélkapcsolat kiépítésére irányuló szándéktól.
– mondta John Berry, az Efma vezérigazgatója.
A jelentés módszertana
A World InsurTech Report (WITR) 2021 számos felmérésből, kerekasztal-beszélgetésből és interjúból származó kutatási eredményre támaszkodik. A jelentés több mint 900, az Egyesült Államokban és Európában tevékenykedő InsurTech cég elemzését tartalmazza, három nagy kategóriába sorolva. A riport betekintést nyújt az InsurTech 2020-2021 közötti növekedési ütemébe és a 2020-2021 közötti időszakra kapott finanszírozásba.
* A Capgemini pénzügyi elemzése a CompaniesMarketCap adatai alapján készült.
** C) Az ügyfelek non-stop kényelmetszeretnének – gyors válaszidőt és többcsatornás hozzáférést a kötvényinformációkhoz és a számlavezetéshez. A) Az ügyfelek személyre szabott tanácsadástszeretnének – igényeikre szabott termékeket, valamint a kockázati profiljuk kezelését a szerződés teljes időtartama alatt. RE: Az ügyfelek elvárják a biztosítóktól, hogy elérjékőket és preferenciáiknak megfelelően, érdemben foglalkozzanak velük.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.