Merőben új, élményekre épülő online oktatási rendszert fejlesztett a WEBPIARE Magyarország. Mivel a tudást nem adják ingyen – még a biztosítási tanácsadónak sem – így abszolút nem mindegy mennyit dolgozunk érte. Vajon hogyan lehet gyorsabb és kellemesebb a sikerhez vezető utunk? Ha olyan területet választunk, ahol viszonylag „szabad a pálya” könnyen érhetünk el sikereket. A Webpiare-nak hála egy régen várt képzési program indul el: KKV biztosításokról tanulhatunk izgalmas online formában. A Biztosító Magazin vendége Varga Krisztián, a Webpiare ügyvezetője volt, akivel a továbbfejlesztett WEPIARE vállalati biztosítások online képzési rendszeréről beszélgettünk.

(x) Szponzorált tartalom. A cikk megjelenését a WEBPIARE Magyarország Kft. támogatta. Köszönjük!

A kimutatások újra és újra megmutatják, hogy sok olyan KKV van, ahol a különféle kockázatok nincsenek megfelelően lefedve. Lehet-e ennek oka a nem megfelelő termékkoncepció a biztosítói oldalon, esetleg kissé bátortalanok az üzletkötők és nem mernek foglalkozni a termékkel?

Varga Krisztián (V.K.) Nem hinném, hogy a különféle kutatásokban látható és ide vonatkozó eredmények a biztosítók nem megfelelő termékkoncepcióinak tudhatók be. A kis- és középvállalkozások létét fenyegető különféle kockázatok több termék együttes választásával tulajdonképpen biztosíthatók. A termékválasztáskor természetesen az ésszerű kockázatvállalást, az elemzést, valamint az egyes üzletágak értékelését, a vállalkozóval közösen kell elvégezni. Ez – nem titok – valójában összetett feladat, és ez akár riasztó is lehet az üzletkötők és alkuszok nagy részének. Másrészt viszont ez remek lehetőségeket kínál mind az állományképzésre, mind a kapcsolatteremtésre. Persze a KKV biztosítások valójában összetettebb termékek, mint egy baleset biztosítás, de pont a szélesebb spektrumuk miatt könnyebben is ajánlhatók.

Akkor a fő akadály ezek szerint, hogy a biztosítási tanácsadó kollégák egy részét akadályozza egy kvázi hiedelem, miszerint az üzleti biztosítás túlontúl összetett, és nehezen elsajátítható? A biztosítók segíthetik-e, megkönnyíthetik-e ezeknek a termékeknek a tarifálását?

V.K: Úgy vélem a biztosítók a termékek egyszerűsítésének tekintetében megtették a tőlük telhetőt. A vállalkozás biztosítás bonyolultságát nem a társaságok tarifálásai okozzák, hanem az a tény, hogy több száz féle üzleti típus és kapcsolatrendszer létezik az országban. Noha ezeket általános fogalmakkal lehet összefoglalni, például kereskedelem, kézművesség, egészségügyi szektor, szolgáltatások és így tovább, mégis szinte nincs két egyforma eset, a társaságoknak egymástól sokszor nagyon eltérő kockázati státuszuk lehet. A közvetítőnek érdemes lehet iparágakra specializálódni, ezáltal az ügyelek szemében könnyebben felkészült szakértővé avanzsálhatnak.

A közvetítőnek érdemes lehet specializálódni a célcsoportok és iparágak berkeiben, ezáltal az ügyelek szemében könnyebben válnak felkészült szakértővé. | Fotó: Unsplash.

Milyen előnyt jelent a biztosításközvetítők számára, ha a vállalkozói biztosítási ágazat meghatározott célcsoportjaira specializációnak?

V.K: Amennyiben egy kolléga szakértőként pozícionálja magát a biztosítási piacon, ezzel meg tudja különbözteti magát a versenytársaitól. Amikor egy konkrét célcsoportra összpontosítunk ez azt jelenti, hogy teljesen naprakészek vagyunk adott piaci szegmensről, így az ott jelen lévő üzleti ügyfeleket – akiknek sokszor rendkívül különös egyedi igényeik vannak – akár igen komoly előnyökhöz is tudjuk juttatni; ne felejtsük el, hogy egy professzionális szakember mindenhol érték. Hozzátenném, hogy a biztosítási piacra a változó trendek és követelmények egyaránt jellemzők, ezeket mindig hozzá kell igazítani a közvetítők és az ügyfeleinek igényeihez.

Egy vállalati vagyonbiztosítással foglalkozó alkusz vagy közvetítő ott lehet egy több tíz, vagy akár többszáz embert foglalkoztató cég legkritikusabb pillanataiban, ezzel generálva nagyfokú bizalmat, és így szerezve elégedett ügyfeleket.

– hangsúlyozza Varga Krisztián.

Itt ügyfélként már nem csak az esetleges cégvezetést vagy menedzsmentet értem, hanem a dolgozókat is adott esetben. Ha egy tanácsadó kolléga kritikus helyzetben nyújt megfelelő biztosítási segítséget, az a legkiválóbb reklám számára. Persze ehhez kell a megfelelő felkészültség, és itt érkezünk el a sarkalatos ponthoz, a jól megszerzett szakmai tudáshoz és információkhoz.

Mivel ennyire összetett ez az ágazata a biztosításoknak, a Webpiare milyen módon tud segíteni, azoknak a közvetítőknek, akik szívesen foglalkoznának a KKV szektorral?

V.K: Mi azt szeretnénk, ha a biztosítási tanácsadó kollégák sikeresek lennének a szakterületükön, hatékonyan szerveznék a napjaikat, a tárgyalásiak pedig eredményesek lennének. Az új információk beszerzése, a szakmai és az úgynevezett soft-skill tréningek a mai változó világban nélkülözhetetlenek.  A Webpiare folyamatos kapcsolatban áll alkuszokkal és biztosítás-közvetítőkkel az előző termékeink révén, és számos tőlük kapott javaslatot és megfontolást beépítettünk az új WP5 PLUSZ online képzési rendszerünkbe. Ugyanez vonatkozik a termékspektrum kiterjesztésére, melynek rendszeresen meg kell felelnie az új piaci követelményeknek. A szakmai tartalom megszerkesztése mellett arra is törekszünk, hogy maga a tanulási folyamat pozitív élményt jelentsen az alkuszoknak: WP5 PLUSZ a száraznak tűnő anyagot élvezhető módon tálalja. Korábban egyébként folyamatosan azt hallottuk, hogy nincsenek megfelelő integrált vállalati vagyonbiztosítási képzések, mert bonyolultsága miatt kivitelezhetetlen.

Amikor elkezdtünk e témával foglalkozni, mi nem gondoltuk, hogy ez megoldhatatlan lenne, így végül meg is csináltuk.

– emlékszik vissza Varga Krisztián.

A Webpiare azt szeretné, ha a biztosítási tanácsadó kollégák sikeresek lennének a szakterületükön, hatékonyan szervezzék a napjaikat, a tárgyalásiak pedig eredményesek lennének. | Fotó: Unsplash.

Ezek szerint a terméket a kihívás hívta életre?

V.K: A Biztosítási Törvény IX. fejezetét kiegészítő 2017. évi CXLV. törvénynek van egy előírása, miszerint: A biztosítók közreműködői kötelesek az általuk értékesített termékekhez igazodó szakmai ismeretekkel rendelkezni, a már megszerzett ismereteket naprakészen tartani. Az értékesítést úgy kell megszervezni, hogy a biztosítási termék értékesítését szakmai képzés előzze meg. Ennek a minimális mértékét is megszabja a törvény: évente 15 óra. Ha belegondolunk ez nagyon kevés, ha emellé odatesszük a Vállalkozói vagyonbiztosítások komplexitását: gondolok itt a felelősségre, a szakmai felelősségre, a vállalati vagyonra, az üzemszünet biztosításra, a szállítmány biztosításra és még sorolhatnám. Ezt úgy kellett optimalizálni, hogy egyrészt könnyen elsajátítható legyen, viszont ne hagyjunk ki az ismeretanyagból sem semmi fontosat. Egyszóval a lehetőség adott volt, mi lehajoltunk érte, készítettünk belőle egy high-tech oktatási rendszert, amit reményeink szerint a kollégák majd előszeretettel fognak használni.

Mi is pontosan ez a WP5 PLUSZ?

V.K. A WP5 PLUSZ a már ismert Webpiare motorral működő professzionális E-Learning rendszer, ezen belül a WP5 Vállalati vagyonbiztosítások képzési rendszer egy olyan alkalmazás, amely biztos alapot ad az üzletkötők képzéséhez, és erről tűpontos visszajelzést ad a vezetőknek. A WP5 PLUSZ rendszerben a vállalati vagyon és felelősségbiztosítások, szakmai felelősségbiztosítások valamint a társasház biztosítások képzései találhatóak termékszinten. Az árát tekintve pedig apró csepp csupán, a megszerezhető jutalék tengeréhez képest.

A WP5 PLUSZ-szal hatalmas ügyfélbázist lehet képezni. | Fotó: Unsplash.

Miért vegye meg egy közvetítő a WP5 PLUSZ-t? Melyek azok az előnyök, amely mindenképp hozzájuthat a rendszerrel?

V.K: Itt visszatérek az előzőekben elmondottakra azaz, hogy a WP5 PLUSZ-szal hatalmas ügyfélbázist lehet képezni. Azt se felejtsük el, hogy a fenntartási jutalék a legtöbb helyen majdnem ugyanannyi, mint a kötési jutalék, ami bizony nem mellékes a közvetítőknek – lássuk be mindenki pénzből él. Ha egy kolléga bizonytalan egy-egy biztosítás nyugtázásában, megkötésében, lehet egyeztetni a kockázatvállalóval, akik hajlandóak sok esetben széleskörű záradékolásra, ezzel térve el a meghatározott vonaltól, ez is bizalmat ébreszt az ügyfélben, ha ennyire odafigyelnek az igényeire.

Feszegetni kell a határokat, és akkor még sikeresebbek lehetünk abban, amit csinálunk. Annál nem sok pozitívabb van, mint amikor valaki valami új fele fordul, és abban sikeres lehet.

– hangsúlyozza Varga Krisztián.

Reméljük sok-sok sikeres Vállalati vagyonnal foglalkozó, vagy foglalkozni kívánó közvetítőnek segítünk a lehetőséggel. Hiszünk abban, hogy a WP5 PLUSZ frissülést hoz a vállalati biztosítások világába, és úttörők leszünk ebben is.

Nyitókép: Unsplash.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...