Kövesse Facebook oldalunkat!

A Generali konszern igazgatótanácsa Milánóban – a Generali Investor Dayen – tette közzé a cégcsoport három éves stratégiai tervét, a Generali 2021-et. A stratégia – amely három alappillérre támaszkodik – lényegében az erősségek növelésére és a növekedés gyorsítására koncentrál. A társaság a versenytársak növekedését jóval meghaladó, 6-8 %-os eredmény növekedést vízionál.

Stratégia

Az Investor Day-en meghirdetett stratégiai terv összhangban áll a Generali konszern alábbi törekvéseivel:

  • Élethosszig tartó partnerség: A Generali 2021-re élethosszig tartó partnere kíván lenni az ügyfeleinek, innovatív és személyre szabott megoldásokkal a vállalat egyedülálló tanácsadói hálózatán keresztül.
  • Piacvezető szerep: A lakossági, kisvállalkozói és szakmai biztosítások európai piacán ugyancsak szeretne élenjárjó lenni.
  • Vagyonkezelési platform: A tervekben szerepel, hogy kialakítsanak egy fókuszált nemzetközi vagyonkezelési platformot és a nagy potenciálú piacokon keressenek új lehetőségeket.

A mai napon a Generali egy igen ambiciózus – a Generali 2021 címet viselő – stratégiát tárt a részvényesei elé, mellyel egyrészt gyorsítani kívánja a Csoport növekedését, ugyanakkor kimagasló megtérülést kíván biztosítani részvényeseinek.

– közölte Philippe Donnet, a nemzetközi Generali Csoport vezérigazgatója. 

3-4 milliárd eurós budget akvizícióra és a növekedés erősítésére

A Generali 2021 terv részeként a konszern kifejezett törekvése, hogy a 2018-21 közötti időszakban növekvő részvényenkénti megtérülést biztosítson, 6%-8%-os CAGR (összetett éves növekedési ráta) mellett. A fenti cél eléréséhez szükség van:

  • a Csoport fő tevékenységének javuló nyereségességére, amit a Generali biztosítási és vagyonkezelési üzletágaitól vár.
  • nagyobb hatékonyságra, amit a fejlett piacokon további 200 millió eurós költségmegtakarítás révén kívánunk elérni,
  • valamint a kamatköltségek aktív menedzsmentjére és tőkeátcsoportosításokra a nyereséges növekedési lehetőség finanszírozásához.
Philippe Donnet éppen ismerteti a Generali 2021-et, a konszern új 3 éves stratégiáját. | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – bmag.hu

150.000 ezer tanácsadó hálózata

63 milliárd eurós díjbevételével a Generali jelenleg is meghatározó szereplő az európai biztosítási piacon.

  • Kiterjedt értékesítői hálózatában több, mint 150 000 tanácsadó és értékesítő munkatárs dolgozik Európa legnagyobb piacain.
  • Az átfogó pénzügyi (2012-2015) és operatív (2016-2018) fordulat sikeres lezártát követően a Generali 92,8%-os nem-életbiztosítási combined ratio és a 39,2%-os életbiztosítási új üzlet aránnyal kimagasló biztosítástechnikai és működési teljesítményt ért el 2017-ben.
  • Ugyanebben az évben sikeresen elindította koncentrált vagyonkezelési stratégiáját összesen 487 milliárd euró kezelt vagyonnal (AUM).

A Generali a legjobb úton halad afelé, hogy 2018-ban is teljesítse mind pénzügyi, mind szakmai céljait.

Ez is érdekelheti:

 
Investor Day – Q&A session | Fotó: Generali.

Generali 2021 – stratégiai prioritások és célok

  • Nyereséges növekedés: Európai piacvezető szerep megerősítése, összpontosítás a magas potenciállal rendelkező biztosítási részpiacokra. Globális eszközmenedzsment platform fejlesztése.
  • Tőke-gazdálkodás és pénzügyi optimalizálás: A tőke-generálás növelése (10,5 milliárd eurót meghaladó kumulatív tőke-generálás 2019-21 között). Az adóssági szint mértékének, valamint a kamatkiadásoknak a csökkentése.
  • Innováció és digitális transzformáció: Az ügyfelek életre szóló partnerévé válni. Digitális transzformáció az értékesítés területén. Az működési modell transzformációja és digitalizálása.

Szívvel és ésszel, azaz a bal és a jobb agyfélteke összhangja

Isabelle Conner, a konszern marketingért és ügyfelekért felelős vezetője elmondta, hogy a korábbi reaktív, tranzakció alapú és a csak védelemre fókuszáló kommunikációs „doktrinát” lecserélik, a jövőben a Generali proaktív, kapcsolati alapú, valamint a védelem mellett a megelőzésre és a tanácsadásra fókuszáló kommunikációt tervez folytatni.

Az ügyfelek érző emberi lények nem pedig számok, ezért törődést és együttérzést kell tanúsítani feléjük, elérhetőnek kell lennünk, amikor csak szükségük van ránk.

– mondta Isabelle Conner.

Az érzelmi oldal mellett ugyanakkor figyelni kell a logikus gondolkodásra is: az ajánlatoknak egyszerűeknek és könnyen érthetőeknek kell lenniük, a kollégáknak és tanácsadóknak pedig megoldásorientáltaknak

A Generali ügyfeleinek látni és érezni kell az egyszerűséggel és innovációval kombinált törődést és empátiát az egész ügyfélkapcsolat alatt – tette hozzá Isabelle Conner.

Az ügyfelek érző emberi lények, nem pedig számok ezárt törődést és együttérzést kell tanúsítani feléjük, elérhetőnek kell lennünk, amikor csak szükségük van ránk – Isabelle Conner | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – bmag.hu

Nem csak a húszéveseké a világ

A Generali komoly potenciált lát az idősödő nyugat-európai – főleg német – lakosságban, a társaság megítélés szerint az érett piacok is lehetnek jövedelmezők sőt akár innovatívak is.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...