Kövesse Facebook oldalunkat!

Világszerte jelentősen javult a hajózás biztonsága az elmúlt tíz évben, de az éghajlatváltozással új veszélyek jelenhetnek meg – derül ki az Allianz idei biztonsági és hajózási jelentéséből, amely a 100 tonnatartalom feletti hajózási káreseményeket összesíti.

Biztonságosabb lett a hajózás – már ami a nagyhajókat illeti

A német biztosítótársaság keddi közleménye szerint az elmúlt tíz évben 38 százalékkal csökkent a tengeri nagyhajókat érintő balesetek száma. Tavaly 94 nagyhajó semmisült meg, 4 százalékkal kevesebb, mint az előző évben, közülük 53 teherszállító hajó volt. A halász- és utasszállító hajókat érintő káresemények éves összehasonlításban csökkentek.

A jelentés a balesetek negyedéért a rossz időjárást okolja. A nagy forgalom és a biztonsági hiányosságok mellett ez a legfőbb oka annak, hogy a tájfunnal gyakran sújtott délkelet-ázsiai vizeken következett be a hajózási káresemények harmada.

A változó éghajlat miatt új útvonalkockázatok alakultak ki:

Bizonyos térségek hajózhatóvá váltak, másutt viszont nőtt a jégveszély, a Jeges-tengeren és az észak-atlanti vizeken pedig a gyorsan változó körülmények fenyegetik a hajókat.

Jelentős emellett az emberi mulasztások hatása is

Az új technológiák megjelenése pedig erősíti a kiberbiztonsági kockázatokat – olvasható a közleményben. A legénység nélküli hajók elterjedése emiatt egyelőre nem korlátlan, de a drónok és a merülő szerkezetek jelentős mértékben javíthatják a hajózás biztonságát – tették hozzá. Az új eszközöket a szállítmányt tartalmazó tartályok ellenőrzésére, a kalózok követésére, a megfeneklett hajók állapotának vagy a kibocsátott szennyezés felmérésére is lehet használni a közlemény szerint. Megjegyezték, hogy a hajózás világszerte annyi káros anyagot bocsát ki, mint Németország, ezért az ágazat törekszik ennek csökkentésére.

Változhatnak a tengeri káresemények körülményei

A közlemény idézi az Allianz Global Corporate & Specialty (AGSC) hajókért és hajózásért felelős globális termékvezetőjét, aki az új technológiák fedélzeti alkalmazása miatt változásra számít a tengeri káresemények körülményeiben. Baptiste Ossena egyre több kárigényre számít kiberbiztonsági események vagy technológiai hibák miatt – írták.

Foto: Pexel

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...