A tipikus ellopott autó fehér színű, 7 éves, Ford vagy Volkswagen márkájú és jó eséllyel céges flottához tartozik – derül ki a CIG Pannónia saját statisztikáiból. Lopás esetén a casco után kapott kártérítésből sem telik új autóra, ezért felértékelődött az úgynevezett vételár-biztosítások szerepe.

Még mindig komoly kockázat az autólopás

A rendőrség hivatalos statisztikái szerint jelenleg 5731 személygépjárműre van kiadva érvényes körözés. Habár az autólopási statisztikák jelentősen javultak a ’90-es vagy a 2000-es évekhez viszonyítva, még mindig komoly kockázatot jelentenek a tulajdonosoknak. A CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. szakértői egy elemzésben foglalták össze tapasztalataikat.

A CIG Pannónia által biztosított autók esetében eddig 129 lopás történt. Az eltulajdonított gépjárművek 30 százaléka céges flottához tartozott.

A tolvajoknak általában azért van könnyebb dolguk a céges autókkal, mert a vállalatok a vagyonvédelmi berendezésen spórolnak, ami nagy hiba.

Nincsenek nagy változások a lista elején…

A leggyakrabban eltulajdonított márkák listáján nincs nagy meglepetés, hiszen azok többé-kevésbé tükrözik az eladási statisztikákat. A két legnépszerűbb vállalati flotta márka a Ford és a Volkswagen, ők ketten teszik ki az ellopott autók közel felét. Rajtuk kívül még a Renault, a Skoda, az Opel, és a Toyota népszerű a bűnözők körében.

[wpdatachart id=22]

Ellophatatlan autó ugyan nincs, de a vállalatok két kézenfekvő módszerrel megnehezíthetik a tolvajok dolgát:

  • szereltessenek be utólagosan vagyonvédelmi berendezést, műholdas védelmet a gyári riasztó mellé;
  • legyen egyedi azonosítóval ellátva az autó (gravírozás, matrica) vagy valamilyen egyedi színt válasszanak.



Tavaly 42 milliárdot fizettek CASCO károkra a biztosítók

Magyarországon 870 ezer gépjárműre váltottak ki casco biztosítást (egyharmaduk céges autó) 2016-ban, így nagyjából minden ötödik gépjármű esetén számíthatnak a tulajdonosok a kötelező felelősségbiztosítás által nem fedezett károk egy részének megtérítésére.

Tavaly összesen 137,5 ezer casco káreset történt a MABISZ statisztikái szerint, amelyre 42 milliárd forint kártérítést fizettek a biztosítók. Vagyis az átlagos kárkifizetés 306 ezer forint volt.

„A magyar piacon is egyre népszerűbbek azok a kiegészítő biztosítások, amelyek a gépjármű teljes megsemmisülése (totálkár vagy lopáskár) esetén megtérítik az alapbiztosítás által fizetett kártérítés és az eredeti vételár közötti különbséget akár a gépjármű vásárlásától számított 5 évig. A vételár biztosítás (GAP – Guaranteed Asset Protection) így megvédi a tulajdonost a pénzügyi veszteségtől, ami különösen fontos lehet a finanszírozott gépjárművek esetén”

– mondta el Busa Zoltán, a CIG Pannónia EMABIT vezérigazgatója.

A CIG Pannónia EMABIT GAP biztosítási termékei személy- és tehergépjárművekre is köthetőek.

Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...