Így oszlik meg a figyelmed vezetés közben – Generali infografika

345

Mivel foglalkoznak az emberek a kocsiban, ami elvonja a figyelmüket a vezetésről? A Generali legutóbbi kutatása többek közt ezekre most erre a kérdésekre is választ ad.

A volán mögött számtalan dolog vonja el a figyelmünket nap mint nap. A munkahelyen is népszerű dolog a “multitaszking“, de az autóvezetés közben ezt egyáltalán nem szabad megtenni. Talán nem meglepő, hogy sokan szeretünk például a : a megkérdezettek 88%-a nem is tagadja, hogy szokott zenét hallgatni, 85% beszélget az utasokkal, de például a gyerekek is megoszthatják a figyelmünket (19%).

  • Leginkább mobilozunk: A legaggasztóbb talán mégis az, hogy míg 2013-ban még csak 12% válaszolta azt, hogy használja a telefonját vezetés közben, ez a szám 2017-re közel az ötszörösére, 59%-ra nőtt.
  • Kihangosító fontos lenne: Ráadásul az autóban mobilozók több mint 40%-a nem használ kihangosítót. Bár az ezzel kapcsolatos külföldi statisztikák még elrettentőbbek,
  • A pötyögés még nem jellemző: A Generali idei kutatása azt mutatja, hogy nálunk a másfajta, gépelést igénylő telefonos tevékenység szerencsére ritka, csetelni és sms-ezni például mindössze 8-8% szokott vezetés közben.

Újdonság: Real time kárrendezés

Ha mégis megtörténne a baj, a real time kárrendezés segít a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben megoldani a problémát: a bejelentést követően a kárszakértő 24 órán belül jelentkezik, az ügyfélnek ideális helyszínen és időben elvégzi a gépkocsi szemléjét, és segít az igényeinknek megfelelő, gyors eljárásmód kiválasztásában.

Emellett egyszerű megítélésű esetekben akár rögtön, a helyszínről elindíthatják a kárkifizetést, ebben az esetben pedig már a kárfelmérést követő pár órán belül a pénzünkhez juthatunk, lakás- és gépjárműbiztosítás esetén is.

További infografikák

Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!