Elsősorban a bankrendszer versenyképességével, a fintech-megoldásokkal, a hitelintézetek valós értékelésével, illetve a biztosítók tőkeallokációjával foglalkoznak a Magyar Nemzeti Bank (MNB) tudományos folyóirata, a Hitelintézeti Szemle szeptemberi számában megjelent tanulmányok.
Asztalos Péter, Horváth Gábor, Krakovský Stefan és Tóth Tamás a tanulmányukban egy új bankrendszeri versenyképességi indexet mutatnak be, amely a két, esetenként ellentétes perspektívát, a felhasználói és befektetői oldalt vegyíti. Ennek segítségével azonosítják Magyarország lemaradásának főbb okait az Európai Unió versenyképesebb bankrendszereitől, egyúttal bemutatják a sikeres felzárkózás további lehetőségeit.
Kerényi Ádám és Molnár Júlia a digitalizáció hatását vizsgálják, fókuszban a pénzügyi szektorral és a fintech-megoldások szerepének növekedésével. A szerzők rávilágítanak az előnyökre, egyúttal felhívják figyelmet a szolgáltatások kockázataira is.
Szücs Tamás és Ulbert József a valós értékelésre vonatkozó számviteli szabályok változásának hatását vizsgálják a hazai hitelintézeteknél. A szerzők arra keresnek választ, hogy a válság után hogyan változott meg a magyar hitelintézeti szektor valósérték-érintettsége, és ennek milyen következményei vannak.
Balog Dóra a tőkeallokációs problémát gyakorlati kérdések alapján vizsgálja a biztosítók példáján keresztül, hogy segítse a lehetséges módszerek közti eligazodást.
Hartung Katalin tanulmányában a környezetterhelés minimalizálására törekvő vállalatok optimális erőforrás-allokációját és belső elszámoló árainak meghatározását modellezi. A szerző lineáris tevékenységelemzési modell keretei között definiálja a kék gazdaság, azaz a „nullahulladék-elv” fogalmát.
Fülöp Tamás esszéjében az 1925. évi, a Speyer-bankház által magyar városok részére folyósított kölcsönök felvételének gazdasági, gazdaságpolitikai körülményeit vizsgálja.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.