Kövesse Facebook oldalunkat!

A tavaly megkötött lakásbiztosítási szerződések átlagdíja 48 700 forint volt, 8 százalékkal kevesebb, mint a 2022-es 53 ezer forintos átlagos díj – közölte az Insura.hu biztosításközvetítő pénteken az MTI-vel, saját adatai alapján.

Az átlagdíj csökkenésének legfőbb oka az volt, hogy a megszokottnál többen vizsgálták felül korábban megkötött lakásbiztosítási szerződéseiket és váltottak kedvezőbbre. A piaci aktivitás növekedése a biztosítókat is díjaik felülvizsgálatára, versenyképesebbé tételére ösztönözte – jelezte a biztosításközvetítő.

A lakásbiztosítási átlagdíjak településtípusonként eltérő mértékűek: a fővárosi ingatlanokat tavaly 45 500 forintos átlagos éves díj ellenében biztosították, a megyeszékhelyeken ez az összeg évi 40 ezer forint volt, míg az egyéb településeken 38 100 forint körül alakult az átlagos díjszint.

Legolcsóbban a társasházakban élők szerződtek a biztosítókkal, ők átlagosan 22 400 forintos éves díjat fizettek, a családi házak esetében ugyanakkor 51 800 forint volt a lakásbiztosítások átlagos mértéke.

Az új lakásbiztosítási szerződések között egyre jelentősebb szerepet játszanak a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítási termékek. Az Insura.hu adatai szerint a Magyar Nemzeti Bank standard követelményeinek megfelelő, egyszerűen összehasonlítható biztosítások tavaly már az összes új lakásbiztosítási szerződés több mint 30 százalékát tették ki. Ez a változás is hozzájárult az átlagos éves díjcsökkenéshez, mert a verseny hatására a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások átlagdíja jelentősen alatta marad a piacon elérhető, minősítés nélküli lakásbiztosításokénak – ismertette a biztosításközvetítő.

A lakásbiztosítási piac kiemelt eseménye lesz a márciusi lakásbiztosítási kampány, amelynek során az ügyfelek a szerződésük évfordulójának időpontjától függetlenül is felmondhatják meglévő szerződésüket. Ez erősíti majd a már tavaly aktívabbá vált piaci versenyt, ezért a biztosításközvetítő további 5-8 százalékkal mérséklődő lakásbiztosítási átlagdíjakra számít, a szerződésekben lévő szolgáltatások tartalmának bővülése mellett is – fejtette ki a közleményben Kozma Gábor, az Insura vezérigazgatója.

Az Insura független biztosításközvetítő 675 biztosításközvetítő partnerén keresztül 17 biztosító termékeit értékesíti. A társaság online összehasonlító kalkulátorok üzemeltetése mellett mára országos lefedettségűvé tette személyes közvetítői hálózatát is.

Nyitókép: Unsplash.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...