Kövesse Facebook oldalunkat!

Júniusban az euróövezetben a vártnál nagyobb mértékben romlott a gazdasági hangulatindex, míg a fogyasztói hangulat az egy hete közölt előzetes adatokkal összhangban némileg javult – derült ki az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatóságának (DG ECFIN) csütörtökön kiadott felméréséből.

Az euróövezet gazdasági hangulatindexe (Economic Sentiment Indicator, ESI) az előző havihoz képest 1,1 ponttal 95,3 pontra, 2022 novembere óta a legalacsonyabbra csökkent júniusban a kamatlábak gyors emelkedése és a magas infláció miatt lassuló gazdasági növekedést tükrözve. Elemzők előzetesen 96,0 pontos júniusi indexre számítottak.

Az Európai Unió gazdasági hangulatindexe az előző havihoz képest 1,1 ponttal 94,0 pontra csökkent

A legnagyobb euróövezeti nemzetgazdaságok közül Franciaországban 0,8 ponttal emelkedett, míg Németországban 1,9 ponttal, Olaszországban 1,1 ponttal, Hollandiában 1,0 ponttal, Spanyolországban pedig 0,9 ponttal csökkent júniusban az ESI.

A foglalkoztatási várakozások indexe (Employment Expectations Indicator, EEI) az EU-ban 0,4 ponttal 104,3 pontra javult júniusban és szintén 0,4 ponttal 105,0 pontra erősödött az euróövezetben.

Az euróövezetben az egy hete közölt adatoknak megfelelően a májusi mínusz 17,4 pontról, mínusz 16,1 pontra, tavaly február óta a legmagasabb szinte javult a fogyasztói hangulatindex, de még így is messze állt a hosszú távú átlagtól.

A mutató tavaly szeptemberben érte el történelmi mélypontját, mínusz 28,7 ponton.
Az EU-ban a fogyasztói hangulatindex 1,1 ponttal mínusz 17,2 pontra emelkedett júniusban.

A fogyasztók pozitívabban értékelték országuk általános gazdasági helyzetét, növekvő hajlandóságot mutattak nagyobb értékű vásárlásokra. A fogyasztók véleménye háztartásuk múltbeli és jövőbeli pénzügyi helyzetéről szintén optimistább volt – közölte a DG ECFIN.

Nyitókép: Unsplash.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...