Kövesse Facebook oldalunkat!

A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. konszolidált adózott eredménye az első negyedévben elérte a 93 millió forintot, ami több mint háromszorosa a tavalyi első negyedévinek az IFRS 17 áttérés hatásától eltekintve – közölte a társaság negyedéves jelentésében a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján kedden.

Kiemelték, hogy az IFRS 17 áttérés miatti tőkenövekedésnek egyszeri, 475 millió forintos adóhatása volt. Ezt figyelembe véve a számviteli konszolidált adózott eredmény az első negyedévben 382 millió forintos veszteség lett.

Az új számviteli módszertan használata 7,3 milliárd forinttal, 56 százalékkal 20,4 milliárd forintra növelte a 2021. december 31-ei konszolidált saját tőkét.

Az első negyedévben a saját tőke 18,7 milliárd forinton állt; a tőkemegfelelési mutató 215 százalék volt.

A díjbevétel 33 százalékkal nőtt egy év alatt, elérve a közel 11 milliárd forintot, a tavalyi utolsó negyedévhez képest a növekedés 1 milliárd forint volt.

A jelentés szerint az életbiztosítási szegmens rövidtávú szerződéseinek eredménye egy év alatt 130 millió forinttal, a nem-életbiztosítási szegmens hosszú távú termékeinek eredménye pedig 147 millió forinttal emelkedett éves összehasonlításban.

Felhívták a figyelmet arra, hogy az új módszertan szerint a vállalat teljes 2022-es éves konszolidált adózott eredménye több mint 1,4 milliárd forint lett, 200 millió forinttal magasabb, mint a régi, IFRS 4 szerinti eredmény.

A CIG Pannónia részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek. Pénteken a papír 265 forinton zárt, az elmúlt egy évben a részvények legalacsonyabb ára 220 forint, a legmagasabb 318 forint volt.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...