Kövesse Facebook oldalunkat!

A magyarországi használtautó-piacon az előzetes adatok szerint minden eddiginél több, közel 827 ezer személygépkocsi cserélt tulajdonost tavaly, ez 1,2 százalékkal meghaladja az egy évvel korábbit – közölte a JóAutók.hu csütörtökön az MTI-vel, a Datahouse adatai alapján.

A portál szerint:

A forgalom növekedését segítette, hogy az újautó-piacon kialakult ellátási problémák a kereslet egy részét a használt autók piacára terelték.

Hozzátették ugyanakkor, hogy hosszabb távon a hazai személygépkocsi-állomány folyamatos bővülése önmagában is élénkíti a használtautó-piacot. Míg 2012-ben a forgalomban lévő személygépkocsik száma nem érte el a 3 milliót, 2022 végére már meghaladta a 4,1 milliót – jelezték.

A belföldi használtautó-piacon tavaly is hat márka autói biztosították a teljes forgalom felét. Az első helyen az Opel áll, majd a Volkswagen, a Suzuki, a Ford, a BMW és a Renault következik.

A forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora 15 év felett jár, ami a használtautó-piacon gazdát cserélő járművek összetételében is megmutatkozik, tavaly az adásvételek több mint 75 százalékának tárgya legalább tízéves jármű volt.

A JóAutók.hu várakozása szerint az idei első fél évben fokozatosan normalizálódik az újautópiac, a vásárlók újra nagyobb készletekkel és rövidebb várólistákkal találkozhatnak majd. Ez a lecserélt autók révén élénkíteni fogja a használtautó-piacot. Emellett a használtautó-import is újra felfelé mozdulhat a tavalyi mélypontjáról.

Mindezek hatására a JóAutók.hu további bővülésre számít a belföldi használt autók piacán, 2023-ban is van esélye az újabb csúcsdöntésnek

– írták.

Nyitókép: Unsplash / Illusztráció.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...