Kövesse Facebook oldalunkat!

A korábban jellemzően májustól augusztusig tartó viharszezon kitolódása és rendkívül hektikussá válása nemcsak a lakosságot, hanem a hazai biztosítókat is komoly próbatétel elé állítja. Az egyre gyakoribbá váló hőhullámok ráadásul szintén hatással lehetnek a károk keletkezésére és mértékére is. A Groupama Biztosító az igazi nyár berobbanásával összegyűjtötte azokat a legfontosabb tanácsokat, melyekkel az extrém meleg okozta károk, kellemetlenségek hatásosan mérsékelhetőek.

Az idei viharszezon január utolsó napjaiban kezdetét vette, az elmúlt hetekben jelentkező viharok pedig azt eredményezték, hogy a viharkárok miatt már június közepére közel 12 ezer kárbejelentés érkezett a Groupama Biztosítóhoz, annyi, mint a 2021-ben egész évben, miközben a bejelentett károk értéke 20%-kal meg is haladja az előző évit. Csak a május végi és június eleji viharsorozat miatt 5 ezer alkalommal tettek kárbejelentést a Groupama ügyfeli, melynek kapcsán 1 milliárd forintos kárszükséglettel számol a második legtöbb lakásbiztosítást kezelő társaság.  

Drasztikusan növekvő károk

A Groupama Biztosító statisztikáiból az is egyértelmű, hogy tendenciózusan nő a bejelentett károk nagysága.

Visszatekintve az elmúlt 3-4 évre, mintegy másfélszeresére nőttek a kárkifizetési összegek.

Ennek oka részben abban keresendő, hogy egyre nagyobb károkat képesek okozni az egyre extrémebb időjárási jelenségek, másrészt pedig egyértelműen megjelenik a kárkifizetésekben az anyagárak és a munkadíjak drasztikus emelkedése is.

A károk intenzitását fokozza több új jelenség is, mint a „dupla károk”. Ezekben a szélsőséges esetekben olyan gyorsan érkezik másodszor is a természeti csapás – ami lehet vihar, jégeső vagy felhőszakadás –, hogy az adott térségben vagy településen nincs idő a károkat helyreállítani, így még nagyobb pusztítást képes okozni az újabb hullám – mint például 2021 nyarán a Baranya megyei Sellye községben.

Az elmúlt években a viharokhoz, felhőszakadásokhoz és a villámcsapásokhoz kapcsolódott a kárbejelentések túlnyomó része, 86 százaléka, de mégsem ezek okozták a legnagyobb pusztítást, hanem a jégesők.

Az utóbbiak a kárkifizetések felét vitték el, jóllehet, arányuk a bejelentések számában mindössze 14 százalékos volt a vizsgált időszakban, 2015 és 2020 között. A magyarázat egyszerű: ezekben az esetekben magasabb, a 250 ezer forintot is meghaladta az átlagos kárösszeg.

Hőhullámok ellen is érdemes védekezni

Magyarországon is egyre gyakrabban jelentkeznek és egyre magasabban tetőznek a hőhullámok. Bár a hőség közvetlenül nem tartozik a biztosítási események közé, de közvetetten hatással lehet a károk keletkezésére és mértékére is.

A lakóépületekben például befolyásolhatja egyes tetőfedő, illetve szigetelő anyagok ellenálló képességét a viharokkal szemben, így a viharok még nagyobb károkat okozhatnak.

Még fontosabb, hogy egészségünkre is komoly hatással lehet a szélsőséges meleg, mely hőgutát, dehidratációt, koszorúér– vagy agyi trombózist, szívelégtelenséget okozhat. Fontos tehát, hogy tudatos óvintézkedésekkel, odafigyeléssel próbáljuk tompítani, megelőzni az extrém meleg okozta hatásokat is.

A Groupama Biztosító összegyűjtötte azokat a legfontosabb tanácsokat, melyekkel a hőhullámok okozta károk, kellemetlenségek hatásosan mérsékelhetőek:

Folyamatosan fejleszteni kell a kárrendezési folyamatokat is

Az egyszerre akár hatalmas mennyiségben érkező kárbejelentéseket rögzíteni, feldolgozni, rendezni – úgy, hogy minden bajba jutott a lehető legrövidebb időn belül megkapja a biztosítási szerződése szerint járó összeget -, rugalmasságot és felkészültséget igényel a piac szereplőitől. A Groupama Biztosító szakemberei továbbra is a viharok okozta károk növekedésére számítanak, illetve arra, hogy a károk nagysága várhatóan egyre jelentősebb lesz, a pusztítások pedig időben és területileg is egyre nagyobb ingadozást mutatnak.

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján felkészültünk ezek gyors, rugalmas rendezésére, azokban az esetekben is, amikor a szélsőségessé váló időjárás miatt a viharok a megszokottól eltérő időszakban csapnak le. Folyamatosan képezzük a területen dolgozó kollégáinkat, akik a legmodernebb kárrögzítési technológiákat használják mindennapi munkájukban, így akár az ország másik felét is gyorsan el tudják érni online, videós alkalmazásunk segítségével, hogy minél előbb segíthessenek kárt szenvedett ügyfeleinknek.

mondja Berentés László, a Groupama Biztosító szolgáltatási igazgatója.

Nyitókép: Unsplash / illusztráció

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...