Kövesse Facebook oldalunkat!

Az OVB Holding AG a pénzügyi közvetítésekből 320,7 millió eurós bevételt ért el tavaly Európában, 18,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban; a konszern üzemi eredménye (EBIT) 46,2 százalékkal 21,8 millió euróra nőtt az előző évihez képest – közölte a vállalat az MTI-vel.

Az OVB által jelenleg 15 európai országban kezelt ügyfelek száma 5,5 százalékkal 4,13 millióra emelkedett.

A tájékoztatás szerint az üzleti eredmények és jövedelmezőség alapján az igazgatóság és a felügyelőbizottság a 2021-es üzleti évre részvényenként 0,90 eurós osztalék kifizetésére tesz javaslatot a közgyűlésnek.

A legerősebbnek számító közép- és kelet-európai szegmensben az értékesítési jutalékokból származó bevétel 21,1 százalékkal 157,9 millió euróra nőtt. Németországban a közvetítésekből származó árbevétel 61,3 millió euróról 64,5 millió euróra emelkedett. A dél- és nyugat-európai szegmensben a közvetítésekből származó árbevétel szintén kiemelkedően, 24,7 százalékkal 98,4 millió euróra emelkedett.

Az OVB tájékoztatása szerint a magyarországi értékesítés nettó árbevétele meghaladta a 10,34 milliárd forintot tavaly az előző évi 9,03 milliárd forint után. Mint írták, a 10 milliárdos határ átlépése fontos cél volt a cég életében. Az adózott eredmény 1,17 milliárd forint volt az egy évvel korábbi 822 millió forint után.

Az OVB arra törekszik, hogy tovább bővítse pénzügyi közvetítői és ügyfelei számát. A vállalat alapvetően arra számít, hogy a 2022-es üzleti évben is minden szegmensben növekedést érhet el. Jelenleg azonban egyre több a bizonytalanság a gazdasági helyzet általános alakulását illetően – jelezték.

A megnövekedett kockázatok ellenére az OVB a közvetítésekből származó árbevétel alakulását 2022-ben a konszern szintjén a 315-330 millió eurós sávba várja, az üzemi eredmény a mostani becslések alapján 22-25 millió euróra emelkedhet.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...