Kövesse Facebook oldalunkat!

A Magyar Nemzeti Bank 15 millió forint bírságot szabott ki 12 biztosításközvetítőre az összeférhetetlenségre és az érdekkonfliktusra vonatkozó jogszabályok megsértése miatt – tájékoztatta az MNB kedden az MTI-t.

A közleményben jelezték, hogy összesen 17 biztosítási többes ügynöknél és alkusznál folytattak le vizsgálatot a 2019. január 1-jétől a vizsgálat lezárásáig tartó időszakot áttekintve.

Öt piaci szereplőnél az eljárásokat jogszabálysértés hiányában ugyan megszüntették, azonban esetükben is megfogalmazták felügyeleti elvárásaikat.

Az MNB ismertette: egyes piaci szereplők az általuk alkalmazott ösztönzők értékelését szolgáló átfogó elemzést egyáltalán nem, vagy hiányosan végezték el. Több biztosításközvetítő nem azonosította a tevékenységével összefüggésben felmerülő potenciális – az ügyfelek érdekeinek sérelmét okozó – érdekkonfliktus-helyzeteket, emiatt nem intézkedett azok kezeléséről sem.

Más piaci szereplőknél ugyan megtörtént a potenciális érdekkonfliktusok megállapítása, mégsem hoztak érdemi intézkedéseket azok megelőzésére – jegyezték meg.

A jegybank felhívta a figyelmet arra, hogy a biztosításközvetítők általánosan nem az ügyfelektől, hanem az azokkal szerződő biztosítóktól kapják javadalmazásukat, és ebből juttatnak tovább a saját közvetítői közreműködőiknek.

Emiatt szerintük előfordulhat, hogy a közvetítő nem az ügyfél igényeinek legmegfelelőbb biztosítási terméket adja el, hanem azt, amelyiknek legmagasabb a jutaléka, díjazása.

Az MNB a megbírságolt intézményeket kötelezte, hogy írásban számoljanak be a jogszabálysértések megszüntetéséről – olvasható a közleményben.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...