Kövesse Facebook oldalunkat!

Ma már szinte egy karácsonyfa alól sem hiányozhatnak a slágerkütyük: nagyon sokan kedveskednek okostelefonnal, televízióval vagy éppen tablettel a szeretteiknek, az elektronikai termékek pedig rendre az egekbe pörgetik az év végi kereskedelmi szezont. Az örömből azonban könnyen üröm lehet, ha a gyerek elejti a táblagépet, kádba pottyan az új mobil vagy éppen már az első használatkor fény derül a tévé pixelhibájára.

A Generali az elmúlt években több mint 3000 „kütyükárt” regisztrált, összesen 200 millió forintos nagyságrendben.

Mit tegyünk, hogy a kellemetlenség miatt legalább a pénztárcánkat ne kelljen (újra) kinyitni?

Egy reprezentatív kutatás szerint idén valamivel gazdagabb volt a magyar családok karácsonya, ugyanis átlagosan fejenként 59 ezer forintot tervezett költeni a hazai lakosság ajándékokra, a tavalyinál mintegy 4000 forinttal többet. A termékkategóriák között továbbra is az elektronikai eszközök, a ruhák és a játékok taroltak, a kütyük közül pedig a legtöbben az okostelefonokat és a velük járó tartozékokat keresték. Kicsik és nagyok valószínűleg egyaránt nagy örömmel és csillogó szemekkel vették birtokukba az ajándékba kapott digitális eszközöket, de az első használat tartogathat kellemetlen meglepetéseket is: sokan csak ekkor fedezik fel, hogy eleve hibásan került a kezükbe a termék, vagy éppen lelkesedésükben nem figyelnek kellően, és összetörik vagy elveszítik új kedvencüket.




Biztosítás: külön figyelmet igényelnek a kütyük

A Generali adatai szerint a Házőrző otthonbiztosítási termékük kiegészítő bevezetése óta közel 200 millió forint értékű kárbejelentés érkezett okoseszközök kapcsán, a leggyakoribb káreseménynek pedig rendre a „kütyütörés” bizonyult. Sokan nincsenek tisztában a kárrendezés lehetőségeivel, pedig fontos tudni, hogy az újonnan vásárolt műszaki cikkek biztosítottak anélkül is, hogy módosítanánk a lakásra kötött szerződést, ezek a tárgyak ugyanis nem tételenként szerepelnek a biztosításban, hanem vagyoncsoportonként, mint háztartási ingóság. Így azonban csak az alapbiztosítás káreseményei vonatkoznak rájuk, mint például a tűz és a villámcsapás okozta veszteségek vagy a betörés, tehát a legjellemzőbb, mobiltelefonokat, konzolokat, televíziókat és táblagépeket érintő töréskárokkal külön is érdemes számolni.

Az újonnan kötött szerződéseknél a 250 000 forint feletti ingóságokat kell külön feltüntetni, viszont fontos hangsúlyozni, hogy ebben az esetben is csak az alapkockázatok biztosítottak. Mindenkinél más a lélektani határ, de általánosságban ezért azt javasolják a szakemberek, hogy a 100 000 forintot meghaladó értékű okoseszközöket már mindenképpen érdemes külön bevonni a szerződésbe. Ezzel nem kell megvárni a biztosítási évfordulót sem, akár rögtön az ünnepek után meg lehet tenni a bejelentést. Sőt, az alulbiztosítottság elkerülése érdekében mindig hasznos módosítani a szerződést, ha egy nagyobb értékű vagyontárggyal gazdagodik a család




Hasznos kiegészítő minden okoskedvencnek

Mivel egyre többen, és egyre gyakrabban vásárolunk elektronikai cikkeket otthonunkba, a piaci trendekre reagálva ma már speciális biztosítási elemek érhetőek el, melyekkel teljes mértékben a saját igényeinkre és otthonunkra szabható megoldásokat kaphatunk. Az okoseszközök kapcsán valóban hasznos kiegészítő opció a gyakori, törésből adódó károk biztosítása, ugyanakkor érdemes a kütyükre, valamint az egyéb háztartási eszközökre és műszaki cikkekre kiterjesztett garanciabiztosítást is kötni. Ráadásul ebben az esetben nem kell készülékenként kiegészíteni lakásbiztosításunkat, hanem az otthonunkban található összes vagyontárgy megkaphatja a védelmet. De létezik olyan kiegészítő biztosítás* is, amelynél a háztartási gépek, szórakoztató elektronikai eszközök esetén a termék 5 éves koráig, számítástechnikai eszközök esetén 3, mobiltelefonok esetén 2 éves korig fizeti a biztosító a javítási költséget vagy a készülékcserét. Arra még érdemes figyelni, hogy sok olyan újabb okoskütyüt vagy elektronikai cikket használunk, melyekre nem is gondolunk vagyontárgyként, de sérülése mégis komoly anyagi veszteséggel járhat. Ilyenek például az e-book olvasók vagy például a házimozi rendszerek, melyek szintén mindennapi társaink lettek, így az ő védelmükről is gondoskodni kell.

*Smart Biztosítás

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...