Kövesse Facebook oldalunkat!

A privátbanki szakma ismét megválasztotta a legkiemelkedőbb teljesítményű szolgáltatókat a Blochamps Capital Kft. Díjátadó ünnepségén. Az először 2015. szeptemberében megrendezett Private Banking Hungary Díjátadó ünnepség mára olyan értékteremtő, magas színvonalú díjazássá vált, mely tartósan nívós elismerés a győzteseknek belföldön a vagyonkezelési és privátbanki szakmában. A Díjátadó különlegessége, hogy a jelölteket a privátbanki szolgáltatók azaz a versenytársak értékelik, így pontos képet kínál a szakmai teljesítményekről.

2021-ben ismét Az Év Privátbanki Szolgáltatója Díj, Az Év Üzletágfejlesztője Díj, Az Év Senior Privátbankára Díj, Az Év Junior Privátbankára Díj kerültek állandó kategóriaként kiosztásra. Az Alapkezelői Díj immár harmadik alkalommal emelte ki a vagyonkezelési szakma szakembereit és idén új kategóriaként díjazásra kerültek a legjobb Prémium Banki üzletágak, valamint átadásra került a Blochamps adatbázisai alapján összegzett Legnagyobb Egy Ügyfélre Jutó Kezelt Vagyon Méret Díj is. A jelöléseit idén 16 szolgáltató adta le, értékelve a versenytársak teljesítményét.

A győztesek

1. Az Év Üzletágfejlesztője Díj: MKB Private Banking, Takarékbank, Budapest Bank Money+

Az idei év üzletágfejlesztője díjat együttesen nyerte el az MKB Private Banking, a Takarékbank és a Budapest Bank a Bankholding vagyonkezelési és privátbanki szervezeti, üzletfejlesztési és működési struktúra építési projektjeinek kapcsán. A dobogó megállapításakor kiemelten fontos helyet foglalt, hogy mely szolgáltatók tudtak a vizsgált időszakban jelentős szolgáltatási, termék, HR fejlesztési, képzési vagy IT beruházási téren és így komplexebb privátbanki szolgáltatóvá válni.

2020 alapján, elsősorban a pandémiához alkalmazkodás a kényszerű, ám időszerű IT fejlesztési és szolgáltatási rugalmasság reakciói miatt valószínűleg az egész szektor megérdemelné ez a díjat, amit virtuálisan meg is ítéltünk a szektor szolgáltatóinak elmúlt másfél éves dicséretes helytállása és fejlesztései kapcsán!

– emelte ki Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezető igazgatója a díjátadó ünnepségen.

2. Egy Ügyfélre Jutó Legnagyobb Kezelt Vagyon Méret Díja: MKB Private Banking

Az Egy Ügyfélre Jutó Legnagyobb Kezelt Vagyon Méret Díja-t idén az MKB Private Banking vihette haza 447 milliós átlagvagyonnal. Második helyezettkén a Hold Alapkezelő (309 mió), míg harmadik helyezettként a F.W.Raiffeisen (263 mió) lett rangsorolva. Az elmúlt 2 évtized során kiemelkedően nehéz volt, tartósan magas ügyfélszámlavagyon átlagot tud felmutatni. A privátbanki piac egyik legbeszédesebb működési hányadosaként, az egy ügyfélre eső kezelt vagyon kimutatás idén is jelentős verseny tárgya volt.

3. Private Banking Hungary Alapkezelői Díj

A 2019 óta az Alapkezelői Díjjal bővült díjak sora, amely során a privátbanki és vagyonkezelési szolgáltatók vezetői adták le szavazataikat arról, személy szerint melyik alapkezelő menedzserrel szeretnek együtt dolgozni, kinek a mindennapi munkáját tartják sokra. Fontos kitétel a kategória kapcsán, ez az Alapkezelői díj nem hozamteljesítmény díj, sokkal inkább a szektort befektetési termékekkel kiszolgáló szakemberek sok éves munkájának összegző elismerése a versenytársak nominációi alapján. A 2021-es év nyertesei a versenytársak szavazatai alappján Honics István (OTP Alapkezelő), Czifra Gábor (MKB-Pannónia Alapkezelő) és Juscsák György (J.P.Morgan).

4. Az Év Prémium Banki Szolgáltatója Díj

Először került kiosztásra a Prémium Banking Szolgáltatói díj. Ebben a 2021-ben debütáló kategóriában minden versenytárs csak egyetlen szolgáltatót jelölhetett meg, ám árulkodó jel, hogy az igazgatók szavazatai alapján a szavazatok majdnem 2/3-a kettő szolgáltatónál összpontosult, azaz elképesztő dominancia volt megfigyelhető ebben a szolgáltatási szegmensben.

Azt gondolom a prémium szegmens rohamos előretörése és az elit pénzügyek digitalizáción keresztüli demokratizálódása már a közeli jövőben is a korábbinál sokkal nagyobb figyelmet fog vetni a premium bankingre. A 2 díjazott már most etalon a szegmens kiszolgálásában.

– mondta Karagich István, a döntés megindoklásában. A jelentős piaci előny alapján, a két díjazott a 1. Raiffeisen Premium Banking , illetve 2. helyen az Erste Premium Banking lett.

5. Az Év Magyar Privátbanki Szolgáltatója Díj: F.W. Raiffeisen

Akárcsak az utóbbi 3 évben mindig, idén is rendkívül szoros verseny volt a szakma privátbanki igazgatóinak a TOP3 versenytársra leadott szavazatai alapján az „Év Magyar Privátbanki Szolgáltatója” címért. A korábbi évek 38, 47, 50 és 45 jelölése után idén 47 dobogós pozícióra nominálták egymást a szakma szereplői. A kitüntető címért és a dobogóért kiélezett verseny volt, gyakorlatilag az utolsó napig feszes párharccal, a kategória jelölései közül az első 3 helyezett az összes szavazat nem kevesebb, mint 55 %-át, az első öt szolgáltató pedig az összes szavazat 77%-át gyűjtötte be. Egy külön rekord is született, a privátbanki szolgáltatói munka és a piac fejlődését is mutatja, hogy a nominációs levelekben a TOP3-ba a szakmai munkájukat értékelve összesen 12 szolgáltatóra érkezett szavazat a versenytársak részéről. Az első helyezett F.W Raiffeisent, holtversenyben az OTP Private Banking és az Erste Private Banking követte a dobogón, míg a negyedik helyezett az MKB Private Banking lett.

Nem csak az első helyért volt izgalmas verseny, de magáért a dobogóért is, ráadásul egy ambíciózusan fejlődő üzletág révén. Végül azonban 3 olyan szolgáltató végzett a kategória dobogóján, akik mondhatni „hazajárnak” erre a dobogóra. A küzdelemben idén, sok korábbi év szavazásával ellentétben ezúttal egyikük látható szavazat különbséggel győzött a másik két versenytársat holtversenyben a második helyen tartva. A verseny erejét is mutatja az adat, hogy bizony az első helyezésért az utóbbi években már az összes szavazat nem kevesebb, mint 23-24 százalékát bizony meg kell szereznie a győztesnek!

– emelte ki Karagich István, gratulálva a dobogósoknak.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...