Kövesse Facebook oldalunkat!

A K&H Bank arról számolt be, hogy miközben a teljes magyarországi piacon a folyósított babaváró kölcsönök összege az év első öt hónapjában csökkent, a K&H-nál jelentősen, 36 százalékkal nőtt. Ennek eredményeként a K&H részesedése a babaváró piacán 12 százalékra nőtt a korábbi 8,2 százalékról.

Közölték: míg a múlt év első öt hónapjában a babaváró-igénylések 14 százalékát indították el a K&H erre kialakított weboldalán, az idén lényegében megduplázódott az arányuk, 27 százalékot tett ki.

Vagyis minden negyedik babaváró-igénylést az interneten adnak le az érintettek.

Az online igénylés térnyerése nem meglepő, mert a digitális fejlesztéseket kiemelten kezelő pénzintézet hasznos megoldásokkal segítette az igénylőket.

A K&H babaváró kalkulátorának adatai szerint az érintettek átlagosan 9,3 millió forintos kölcsönt szerettek volna, ami alig marad el a 10 milliós maximális összegtől és megközelíti a K&H által folyósított babavárók 9,5-9,6 milliós átlagát.

A Gránit Bank az MTI-vel közölte: júniusig több mint kétszer annyi babaváró kölcsönt folyósítottak, mint az előző év hasonló időszakában.

  • A babaváró hitel állománya 2021. június végére 110,6 százalékkal haladta meg a 2020 első fél év végi értéket.
  • A jelentős növekedésben szerepet játszik az online hitelfelvételi folyamat kialakítása, amely idén február végétől, a videóbankban megköthető hitelszerződéssel teljessé vált, vagyis a hitelfelvétel 100 százalékban online intézhető.
  • A fizikai megjelenés nélküli, online hitelfelvételt júniusban már az igénylők 98 százaléka választotta.

A banknál 2021 január és június között 120 százalékkal nőtt a folyósított babaváró hitelek összege 2020 hasonló időszakához viszonyítva, miközben az MNB által közzétett szektorszintű adatok szerint a babaváró hitelszerződések összege az első öt hónapban mintegy 10 százalékkal alatta marad a tavalyi év hasonló időszakában mért összegnek.

A babaváró hitelt a Gránit Banknál igénylő fiatal párok többsége lakáscélra – vásárlásra vagy felújításra – kívánta felhasználni, míg negyedük biztonsági tartalékként vagy hitelkiváltás céljából vette fel.

Nyitókép: Unsplash / Illusztráció.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...