Kövesse Facebook oldalunkat!

Korábban többször is foglalkoztunk vele, hogy éppen hol tart a Vienna Insurance Group három magyarországi leánycégének egyesítése, illetve miként bontogatja szárnyait idehaza a megújuló Union Biztosító. A sikeres fúziót követően, tavaly márciusban váratlan – és senki által sem kívánt – kihívás érkezett. A pandémia miatt gyorsan újra kellett rajzolni a prioritásokat a Kálvin téri főhadiszálláson, s mint megtudtuk, bele telt pár hétbe, mire a társaság teljeskörűen átállt az új működésre.  2020-ban nem csak hogy sikerült hozni a tervezett számokat, de a 100 milliárd forintot meghaladó díjbevétellel még felül is teljesítették a saját célkitűzésüket. – Évet értékelünk az Union Biztosítóval, itt a Biztosító Magazinban!

„Válságtanácskozás” az év elején, bevételi csúcs az év végén

A járvány kezdetén az Union Biztosítónál dedikált csapat dolgozott azon, hogy kialakítsák a legfontosabb prioritásokat, az új folyamatokat, az új működést. A vezetőség határozott álláspontja volt, hogy nem küldenek el senkit, de mindenkitől maximális erőbedobást várnak a helyzet kezelése érdekében. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy az év második felében már látszódott, el tudják érni az eredetileg tervezett számokat, sőt sikerülhet azokat akár túl is szárnyalni. Az évzárás végül sikert hozott, 100 milliárd forint feletti díjbevételt ért el az Union Biztosító.

Míg a hazai biztosítási piac átlagos növekedése 4,7 százalékos volt 2020-ban, addig az Union Biztosítónak sikerült 7,3 százalékos bővülést elérnie.

– mondja Almássy Gabriella, az Union Biztosító elnök-vezérigazgatója.

Már csak az a kérdés, hogy vajon mi lehetett volna, ha nincs világjárvány?

SOKAN OLVASTÁK

Komoly növekedési potenciál a fogyasztóbarát biztosításokban

Az Union Biztosító tavaly elsőként kezdte el forgalmazni – az MNB által életre hívott – Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítást, ami azóta egyre növekvő népszerűségnek örvend az ügyfelek körében. A társaság álláspontja szerint egy jól strukturált, jól összehasonlítható biztosításról van szó, amit jobbára a tudatos vásárlók preferálnak. Tegyük hozzá, hogy a termékben minden benne van, ami egy jó biztosításhoz szükséges.  Az igazsághoz viszont hozzátartozik az is, hogy – mivel ez a termék sok fedezet tartalmaz – nem tipikusan olcsó. A saját hálózatban az összes lakás értékesítésen belül már 25 százalékot tesz ki ennek a terméknek a részaránya.

Almássy Gabriella, az Union Biztosító elnök-vezérigazgatója. (archív kép) | Fotó: Biztosító Magazin – Kocsis Ferenc Árpád.

Az pedig, hogy mennyire szeretik az ügyfelek a terméket, az a kárrendezésnél szokott kiderülni.

A minősített fogyasztóbarát biztosításokkal nem csak a terméket, de gördülékeny új folyamatokat is ki kellett alakítanunk. Egy kárrendezés során például mi – az MNB által elvárt 5 nap helyett, ha minden szükséges dokumentum beérkezik – rendszerint már 2 napon belül szoktunk fizetni.

– magyarázza Almássy Gabriella, az Union Biztosító elnök-vezérigazgatója.




Hamar átállt az értékesítés, a call center is csúcsokat döntött

Az Union Biztostónál úgy számoltak, hogy a pandémia miatt majd csökkenhet a személyes üzletkötési lehetőség hiánya miatt az értékesítés volumene, de ez végül nem történt meg, sőt összességében szép növekedést sikerült elérni. Köszönhető mindez az IT fejlesztések felgyorsításának, a folyamatok egyszerűsítésének és további optimalizációjának, és természetesen az értékesítőknek, legyen szó a saját hálózatról, az alkusz partnerekről vagy az UNION stratégiai partneréről, az Erste Bankról. Kiemelkedő eredményt ért el a call centeres értékesítés is. – emlékszik vissza Raveczky Zsolt CSO, az Union Biztosító igazgatósági tagja.

Raveczky Zsolt CSO, az Union Biztosító igazgatósági tagja. (archív kép) | Fotó: Biztosító Magazin – Kocsis Ferenc Árpád.

Egy nem várt mellékhatás: Egyre inkább fontossá válik az öngondoskodás

Habár a koronavírus-járványhelyzet miatt a személyes értékesítés háttérbe szorult, az Union Biztosító az életbiztosítások területén mégiscsak fejlődni tudott.

Erre talán magyarázat lehet, hogy a járványhelyzet ráirányította az emberek figyelmét az öngondoskodás fontosságára. Az öngondoskodás nagyon fontos és még van hová fejlődnünk e téren.

– vélekedik Vadas-Földvári Anett CFO, az Union Biztosító igazgatósági tagja.

A pandémiás időszakban ez idáig az életbiztosításoknál nem mutatkozott növekedés a visszavásárlások terén, az ügyfelek tartják a meglévő szerződéseiket, sőt feltételezhetően a félelem okán is, a biztonság felértékelődött, a szerzésszám nőtt. Sikeresen startolt az alkuszi csatornán, ill. a Money&More kínálatában az UNION Biztosító új unit-linked életbiztosítása, a Vienna You Select is.




Nyugdíjas évek osztrák színvonalon – vajon lehetséges?

Tavaly októberben Vienna Times Select néven pedig egy új nyugdíjbiztosítást is piacra dobott az Union Biztosító. A társaság köztudottan stabil és tőkeerős osztrák tulajdonosi háttérrel bír, nem meglepő tehát, hogy az új nyugdíjtermékük esetében a bécsi nyugdíjasok életérzését idézik meg. Úgy tűnik a termék nemcsak meglepő sikert hozott, de komoly potenciál is van még benne.

Nagyon jól fogadta a piac az új unit-linked élet- és nyugdíjbiztosítási termékünket is, nem is reméltünk ilyen gyors felfutást.

– emlékszik vissza Vadas-Földvári Anett CFO, az Union Biztosító igazgatósági tagja.

Vadas-Földvári Anett CFO, az Union Biztosító igazgatósági tagja. (archív kép) | Fotó: Biztosító Magazin – Kocsis Ferenc Árpád.

Lojalitás, hatékonyság és költségmegtakarítás: a hosszú távú home office-ból előbb-utóbb tőkét lehet kovácsolni

Az elhúzódó távmunka különféle hatásairól a gazdaság szereplői ma már – pro és kontra – egyre szélesebb körű tapasztalatokkal rendelkeznek. Az Union Biztosító esetében a home office bevezetése nem vetette vissza a hatékonyságot. Az idei év első néhány hónapja után például az is elmondható, hogy jobb heti szerzési számok vannak, mint a pandémia előtt. A társaság egyértelműen felgyorsult és ma már úgy működik, mintha nem is lenne járványhelyzet. Az igény a távoli munkavégzésre egyértelműen megnőtt; a tervek szerint a nyitás után is marad hibrid munkavégzés az UNION-ban. A csapatépítés, a brainstorming viszont komoly kihívás ezekben az időkben: egyértelműen hiányoznak a folyosói beszélgetések és az irodai élettel járó „small talkok” is. Ez viszont biztosan nem fog jelentősebb fennakadásokat okozni, hiszen a különféle képzésekre és az együttdolgozásra is komoly IT infrastruktúra áll rendelkezésre.

A stratégiánk mentén haladtunk a tavalyi évben is és 2021-ben is, de kétségtelenül a pandémia hatására, minden sokkal gyorsabban történt, ami a papírmentes folyamatokat, online megoldásokat vagy a vállalaton belüli együttműködést illeti.

– mondja Sziglová Renáta CIO, az Union Biztosító igazgatósági tagja.

Sziglová Renáta CIO, az Union Biztosító igazgatósági tagja. (archív kép) | Fotó: Biztosító Magazin – Kocsis Ferenc Árpád.

2021-ben az Union Biztosító tovább erősíti piaci pozícióját mind az élet, mind a nem-élet szegmensben, és továbbra is piacformáló szerepet kíván betölteni az egészségbiztosítások terén.

Fókuszban van továbbá a még nagyobb ügyfélélmény és munkatársaink elégedettsége, támogatása.

– foglalja össze Almássy Gabriella, az Union Biztosító elnök-vezérigazgatója.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...