A biztosítók informatikai kiadásai globálisan évi 5,2 százalékkal bővülnek 2022-ig és elérik a 126 milliárd dollárt, a növekedés motorja az új, ügyfélközpontú technológiák bevezetése az IDC piackutató és a Liferay szoftverfejlesztő vállalat közös tanulmánya szerint.
Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője a társaság szerdai budapesti sajtóbeszélgetésén elmondta, a biztosítási iparág a digitalizáció terén lemaradásban van.
- A kutatás szerint a megkérdezett biztosító társaságok mintegy 31 százaléka tervezi, hogy ügynökeit virtualizálja, azaz olyan digitális platformokat telepít az ügyfelek és a biztosítási tanácsadók közé, amin keresztül személyre szabott információkkal lehet az ügyintézést kezelni.
- A társaságok 60 százaléka legfontosabb célként az ügyfelek vonzását, megtartását és a modernizált kommunikációt jelölte meg.
A Liferay Hungary ügyvezetője hangsúlyozta, egyre látványosabb, ahogy a digitalizáció megváltoztatja az ügyfelek szokásait. Hozzátette, hogy a biztosítási iparág szereplőinek az üzleti folyamatokba célszerű beilleszteni a mesterséges intelligenciát, a big data technológiát, az IoT (Internet of Things) modelleket, meg kell érteni az ügyfelek elvárásait, illetve figyelemmel kell kísérni a vevői interakciókat.
Az IDC-Liferay közös kutatása alapján a megkérdezett társaságok mintegy 60 százaléka már ezeknek az irányoknak az alapján alakítja át működését.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.