Kövesse Facebook oldalunkat!

A Lízingszövetség üdvözli, hogy a július elsejével életbe lépő nagycsaládosok autóvásárlási támogatásának szabályai szerint a 2,5 millió forintos állami támogatást nem kell előre megfinanszírozniuk a vásárlóknak, és a kiválasztott új, 7 személyes autó megvásárlásához lízingfinanszírozást is igénybe vehetnek. A szövetség szerint a nyár közepétől elérhető támogatás plusz keresletet hozhat a lendületesen növekvő autópiacra és a lízingfinanszírozásban is bővülést eredményezhet. A gépjármű-kereskedők a családokat célzó programmal készülnek az új időszakra.

Kedvező feltételekkel vehetik majd igénybe a nagycsaládosok az új, legalább 7 személyes autó vásárlásához járó állami támogatást júliustól.

Az autónként maximum 2,5 millió forintos, maximum az autó vételárának felét elérő támogatást ugyanis nem kell előre kifizetniük az érintetteknek, hanem az adásvételi szerződést vagy a pénzügyi lízingszerződést kell elküldeniük a Magyar Államkincstárnak, amely a támogatást a szerződés beérkezését követően 15 napon belül fizeti ki az érintett kereskedőnek. Így elég a különbözetet megfizetnie az támogatási feltételeknek megfelelő nagycsaládosoknak.

Mennyi kell havonta?

Jelentős könnyebbséget jelenthet a nagycsaládosoknak, hogy az állam nem utófinanszírozásos megoldással ad támogatást, ez a megoldás gyorsabb és egyszerűbb ügymenetet biztosít azoknak, akik új autókat fognak majd venni.

A lízingfinanszírozás szintén jó lehetőséget ad azoknak, akik a család jövedelmi helyzete alapján vállalni tudják a havi részleteket, így alacsonyabb összegű lehet az egyszeri, kezdő kiadás, illetve egy nagyobb, a családot jobban kiszolgáló autó is elérhetővé válhat”

– mondta Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára.

Példaként hozzátette: a talán legjellemzőbb ötéves futamidő esetén az állami támogatás jelentősen, akár 50 ezer forinttal is csökkentheti a havi törlesztőrészletet. A főtitkár hangsúlyozta: az úgynevezetett babaváró hitellel ellentétben, itt az állam nem vállal garanciát a családok tartozásaiért, így az ügyfeleknek a lízingcégek kritériumain túl az adósságfék-szabályoknak is meg kell felelniük.

Fontos feltétel, hogy az állami támogatással megvásárolt autót az adásvételi szerződés vagy a pénzügyi lízingszerződés érvénybe lépésétől számolt három éven belül nem szabad eladni.

Plusz kereslet mindkét piacon

Azt egyelőre nehéz megbecsülni, hogy a támogatásra jogosultak közül mennyien is vágnak majd bele az autóvásárlásba, vannak ugyanis nyitott kérdések, de ezekre várhatóan a júliusi indulásra meglesznek a válaszok. A Magyar Lízingszövetség szerint az mindenesetre biztosnak látszik, hogy a múlt évben 17 százalékkal közel 170 ezer darabosra növekvő újautó-piacon és a lízingpiacon is plusz keresletet generálhat az új állami támogatási rendszer. Tóth Zoltán szerint további fontos szempont, hogy a program révén korszerűsödhet, és fiatalodhat a magyarországi személyautópark.




Indul a Családbarát Márkakereskedés program

A Magyar Lízingszövetség örömtelinek tartja, hogy állami támogatáshoz köthető többletkeresletre a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) is külön programmal készül. Elindul ugyanis a Családbarát Márkakereskedés program, az ehhez csatlakozó kereskedők pedig az állami támogatással autóvásárlást tervező családokat kiemelten kezelik és többletszolgáltatásokat biztosítanak a számukra. 

Ez a program segíthet abban, hogy az érintettek finanszírozást is igényeljenek a vásárláshoz. Tóth Zoltán az autó- és lízingpiac közötti szoros kapcsolatra utalva azt mondta, hogy a múlt évben a Magyar Lízingszövetség tagvállalatai 240 milliárd forinttal finanszírozást nyújtottak az autóvásárlásokhoz, ami 34 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbi szinthez képest. 

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...