Kövesse Facebook oldalunkat!

Jobban alszol, eredményesebben szabadulsz meg a plusz kilóktól és az egóddal is jót teszel, mert lendületesebbé és kiegyensúlyozattabbá válsz. A titkos fegyver neve: éjszakai futás.

Endorfin hiányod van? irány futni!

Mindegy, hogy a korán kelők, vagy az éjszakázók táborát erősíted, ha sikerül egy kis mozgást beiktatnod szűkös idődbe, rosszul már nem dönthetsz.

Az se baj, ha nem hajnalok hajnalán mászol ki az ágyból. Érthető ugyan, ha este nehezebb nekiindulni, hiszen fáradtan a nap végén minden másra jobban vágysz, mint egy nagy futásra. Ne felejtsd el azonban, hogy a futás endorfint termel, szóval rosszabb kedvünk semmiképp sem lesz tőle, ráadásul az, hogy képtelenek leszünk ezután jól aludni, általános tévedés. Az alvás kutatásával foglalkozó, amerikai National Sleep Foundation szerint a normál alvók esetében nem hozható összefüggésbe a rossz alvás az esti edzéssel, kutatásaik során ugyanis a nappali és az éjszakai futók alvási minőségében nem tapasztaltak jelentős eltérést.

Aki a futást részben a felesleges súly lefaragására használja annak talán jobb megvárnia, amíg lemegy a nap

Meggyőző érv lehet az is, hogy az ebben a napszakban végzett mozgáshoz jobban alkalmazkodik az anyagcserénk, legalábbis ez derült ki nemrégiben a Chicagói Egyetem kutatásából, amelyben önkéntesek és egy taposógép segítségével vetették össze a nappali és az esti mozgás testre gyakorolt hatásait. Az eredmény mellesleg magukat a kutatókat is meglepte, de

Úgy tűnik, aki a futást részben a felesleges súly lefaragására használja annak talán jobb megvárnia, amíg lemegy a nap.

Sőt, szuper önbizalomnövelő alkalom is, mert sötétedés után gyorsabbak vagyunk, ami elég jól hangzik nem?




Este jobban megy

A kanadai NRC Research Press által megjelentetett tanulmány alapján ugyanis izmaink estére már nem olyan merevek, mint a reggeli órákban és hatékonyabb az oxigén felszívódása és felhasználása is, ezért érezhetjük úgy, hogy jóval könnyebben sikerül a kijelölt útvonalat teljesíteni. A Londoni Egyetemen lezajlott felmérés szerint ez nem csupán egy illúzió:

Egy csapatnyi maratonista nappali és esti időeredményét összevetve figyelték meg, hogy ugyanazon a 10 km-es távon a későbbi napszakban azért jó pár percet sikerült lefaragni.

Ime pár indok, hogy miért jó éjszaka futni

Ha kell még ok, hogy miért jó éjszaka futni, gondoljunk csak bele a kiürült utcákba, mikor nem kell kerülgetnünk senkit, hiszen sehol egy lélek és az autó is kevesebb. Nem árt azonban felkészülni, mert amilyen megnyugtató lehet ez az egyedüllét, annyi veszélyt is rejthet magában, éppen ezért:

  • Ügyeljünk rá, hogy mindig legyen valaki, aki tudja, hova megyünk és meddig tervezünk távol lenni.
  • Válasszunk jól kivilágított útvonalakat és a zenét próbáljuk olyan hangerőre állítani, amellyel még érzékeljük a külső zajokat.
  • Legyen gondunk a láthatóságra! Olcsón beszerezhető manapság mindenféle fényvisszaverős eszköz, amiket a ruhánkra tudunk applikálni. A legtöbb futóruházatot pedig már eleve úgy tervezik, hogy az anyag egy része sötétben is felhívja a figyelmet.
  • Ha egyedül indulunk útnak, a legfontosabb irataink és a telefonunk azért legyen nálunk – baj esetére. Persze, ha esetleg rá tudunk venni még valakit, hogy fusson velünk, az a legjobb.



Vár a Generali Night Run félmaraton

Ha meggyőződtél róla, hogy az éjszakai futás neked való és szívesen kipróbálnád, vagy már rég éjjeli bagolyként gyűjtöd a kilométereidet, akkor idén is megmérettetheted magad a Generali Night Run félmaratonján vagy kisebb távjain augusztus 4-én. A verseny különleges időpontban zajlik, de azért valószínűleg az útvonal sem okoz majd csalódást, érintve többek között a Budai Várat és a budai rakpartot a Szabadság híddal, hogy aztán célba érhess a Várkert Bazárnál.

Az esemény a Facebookon:

https://www.facebook.com/events/136963613752092/ 

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...