Június első felének időjárása országszerte nagy károkat okozott: a biztosítókhoz a hétvégéig 18,5 ezer bejelentés érkezett, ezek nyomán a kárigények becsült összegei megközelítik a kétmilliárd forintot. A kárrendezés, mint a korábbi hasonlóan viharos időszakokban, most is gyors és a legtöbb esetben rutinszerű. Ezt igazolja vissza az a friss felmérés, amely szerint a lakásbiztosítással rendelkezők közel 90 százaléka elégedett a kapott szolgáltatással, tette közzé a Magyar Biztosítók Szövetsége.

Intenzíven indul az idei nyári viharszezon

A június 1-15 közötti időszakban a biztosítók a kárbejelentések nyomán 1,914 milliárd különítettek el kárrendezésre, illetve fizettek máris ki. Az elkövetkező napokban sok biztosító újabb bejelentésekre számít

Tavaly a társaságok a május-augusztus közötti kiemelt időszakban összesen közel hatmilliárd forintot fordítottak a lakásbiztosítással rendelkező ingatlantulajdonosok kártalanítására. Elmondható tehát, hogy idén igen intenzíven indult a nyári viharszezon.

Túl a hatezer kárbejelentésen

A több mint tizenötezer bejelentés területileg elég szétszórt. A főváros és Pest megye térsége most is kiemelten szerepel a listán, e mellett az elmúlt napokban Bács-Kiskunt, Baranyát, Vas megyét érte a legtöbb kár, de kijutott a június eleji ítéletidőből Hajdú-Biharnak, Jász-Nagykun-Szolnoknak és Csongrádnak is.

Az átlagkifizetések egyes társaságoknál elérik a százharmincezer forintot.

  • A legtöbb bejelentés a helyenként özönvízszerű esőzés nyomán keletkezett – plafon és pince – beázásokhoz kapcsolódik.
  • Gyakoriak a viharkárok, amikor pl. az erős szél megbontotta a tetőszerkezetet vagy fák dőltek épületekre.
  • A június eleji viharok feltűnően sok villámlással párosultak, ezek indukciós hatása is jelentős károkat okozott – a hirtelen megnövekedett hálózati feszültség elektromos berendezéseket tett tönkre.
  • Illetve a lakossági bejelentésekben számottevő volt a jégkár is – a mezőgazdasági jégverés számbavétele még tart.

Ez is érdekelheti:




A telefon mellett interneten is lehet károkat bejelenteni

A viharok pusztításai utáni órákban gyakran túlterheltek a biztosítók telefonvonalai – sokan elfelejtik, hogy interneten is megtehetik bejelentésüket. A társaságok igyekeznek 72 órán belül reagálni a bejelentésekre, szükség esetén a koncentráltan károsodott térségekbe máshonnan is átcsoportosítják kárbecslőiket. A kisebb összegű károk bejelentői azt tapasztalhatják, hogy már néhány nap alatt is rendezik igényeiket. 

Biztosító Magazin Tipp:

Egy nemrég indult magyar internetes kárbejelentő oldalon, például biztosítótól függetlenül jelenthetjük be a kárunkat. A társaság weboldalán az összes biztosítóhoz lehet kárt bejelenteni.

Magyarországon az ingatlanok nagy része biztosítva van

Az eljárásokkal kapcsolatos elégedettségről tanúskodik az a felmérés, amelyet a MABISZ megbízásából a Századvég készített április 20 és május 6 között. A telefonos reprezentatív kutatás 1102 megkérdezettje közül 832-en rendelkeztek lakásbiztosítással és 315 főnek volt lakásbiztosítási káreseménye az elmúlt öt évben.

  • A megkérdezetti kör 89,4 százaléka volt teljes mértékben vagy inkább elégedett biztosítója kapcsolattartási módjával, minőségével, gyakoriságával, 87 százaléka a szerződési feltételek betartásával.
  • A károsultak körében pedig 78 százalék volt elégedett a kapott összeggel és 82 százalék a szolgáltatás teljesítésének határidejével.

Arra a kérdésre, hogy váltott-e biztosítót az elmúlt öt évben, 14,8 százalék felelt igennel. (Bankok esetében a váltók aránya hasonló, 18 százalék.)

Kitartásuk fő okaként pedig 79,6 százalékuk azt jelölte meg, hogy elégedett a jelenlegi biztosítójával.

Korábban írtuk:

Fotó: Pexels

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...