A november 2-án induló év végi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban enyhén növekvő díjakra, és 80-90 ezer biztosítót váltó autósra számítanak a szakértők.
Papp Lajos, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) Gépjárműszekciójának elnöke szerint a hárommillió hazai személyautóból mintegy egymilliót érint idén az év végi kampány – ezeknek a járműveknek fordul január elsejével a biztosítási éve -, és mintegy 80-90 ezren köthetnek új biztosítóval szerződést.
Húszezer forint körüli átlagdíjra számítanak
Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója az év végi kgfb-szerződések átlagdíját 18-20 ezer forint körüli szintre várja, ami mintegy 10-15 százalékos díjnövekedést jelenthet ebben a körben. Ez az érték körülbelül a fele az év közben tapasztalt 35 ezer forintos átlagdíjnak, ám a különbség oka nem a biztosítók időszakonként eltérő árazása, hanem az érintett járműpark összetétele:
Az év végi kampány ugyanis olyan 2010 előtt vásárolt autók biztosítását érinti, amelyeknek jelentős része a legkedvezőbb, B10 bónuszfokozattal rendelkezik.
2010-től már a vásárlás napja az irányadó
Az autósok 2010. január 1-je előtt egységesen január elsejei évfordulóval köthettek kötelező biztosítást. Az azóta megvásárolt gépjárművek szerződéseinél már nem a naptári kezdőnap, hanem a megvásárlás napja számít évfordulónak, amikor lehetőség van biztosítót váltani. 2010 óta tehát évről évre csökken az év végén forduló kötelező biztosítások aránya, amely idén már az egyharmadot sem éri el.
A biztosítóknak a tarifáikat minimum 60 nappal az érvénybe lépés előtt kell meghirdetniük. Ennek megfelelően az év végi kampány díjait a november 2-ig meghirdetett tarifák alapján ismerhetik meg az érintettek. Amennyiben a meglévő kgfb-szerződés felmondása mellett döntenek, ezt legkésőbb december elseje éjfélig közölniük kell az illetékes biztosítóval.
Az új biztosítás kiválasztására ugyanakkor december 31-ig van lehetőségük.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.