Kövesse Facebook oldalunkat!

A magyar háztartások 40 százaléka tervez energiatakarékossági beruházásokat; tavaly július óta 10 százalékkal többen költenének energiahatékonysági korszerűsítésre otthonukban – derült ki a Cofidis Hitel Monitor legfrissebb reprezentatív kutatásából.

A hitelspecialista vállalat negyedéves rendszerességgel vizsgálja a hazai háztartások anyagi helyzettel kapcsolatos várakozásait.

A legfrissebb felmérésből kiderül: a magyarok 84 százaléka a jövőben is kihívásokkal teli időszakokra számít, ám tavaly évvégéhez képest kevésbé pesszimista képet fest a mínusz 23 ponton álló Cofidis Hitel Monitor családi kassza hangulatindex. A mutató 14 pontos javulása ellenére még így is a koronavírus-járvány első időszakához hasonlóak az eredmények.

A tervek megvalósítását hátráltatták az infláció nyomán megnövekedett kiadások a kutatás szerint. A magyarok közel negyede kényelmesen kijön a jövedelméből, ugyanakkor a válaszadók háromnegyedének hiányos a családi kasszája. Ez a hiány a többségnek havi szinten mintegy 200 ezer forintot jelent. Az élelmiszerárak emelkedése miatt tavaly júliushoz képest 35 ezer forinttal többet költenek erre a megkérdezettek havonta.

A felmérés alapján óvatosak lettek a magyarok, 59 százalékuk szerint érdemes várni a tervezett hitelekkel. Ugyanakkor egyötödük most is úgy véli: megéri hitel segítségével megvalósítania az adott beruházást, ha olyasmibe fekteti a pénzt, ami visszahozza az árát.

Az adatokból kiderül, hogy akik az elmúlt 3 évben már terveztek az adott megtérülő befektetéssel, azok fűtéskorszerűsítésbe (45 százalék), szigetelésbe (34 százalék), illetve napelemrendszer telepítésébe (28 százalék) fogtak bele.

A magyarok számára a valódi motiváció az energiatakarékossági beruházásokhoz nem a környezettudatosság, hanem hogy minél nagyobb összeget takarítsanak meg: 13 százalékuknak csak ez számít, 40 százalékuk pedig, bár figyelembe veszi a fenntarthatósági megfontolásokat, lényegesebbnek tartja, hogy a korszerűsítéseknek köszönhetően kevesebbet költsön.

A Cofidis kutatása szerint a magyarok 9 százaléka tervez hitelt felvenni a következő egy évben. Az átlagos tervezett hitelösszeg 1,169 millió forint, a leggyakoribb hitelcélok a lakásvásárlás (33 százalék) és a lakásfelújítás (30 százalék), harmadik helyen az autóvásárlás áll 22 százalékkal.

A Cofidis Hitel Monitor kutatást az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készíti 2011 óta, 1000 fős mintán online adatfelvétellel, évente négy alkalommal. Az adatok a 18-69 éves magyar internetező lakosságra reprezentatívak.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...