Kövesse Facebook oldalunkat!

Az autó színei gyakran tükrözik a tulajdonos személyiségét. A konzervatív vásárlók nagyobb valószínűséggel választják a megszokott színű járműveket, míg az extrovertáltabb vezetők az élénk színeket részesítik előnyben. Összességében, bár az autógyártók minden személyiségnek megfelelő színeket kínálnak, a legtöbb vezető az időtálló színeket részesíti előnyben.

Az autószínek népszerűsége országonként eltérő lehet – az USA-ban imádott árnyalatok nem feltétlenül népszerűek Németországban, Spanyolországban vagy Mexikóban. És általában véve az autószín trendek nem statikusak – idővel változnak, ahogy új színek kerülnek reflektorfénybe.

Pedig az autó színe nem csak stílus kérdése. A jelek szerint például a piros autók nagyobb valószínűséggel szenvednek balesetet, ami csak azt bizonyítja, hogy mennyire fontos a körültekintő választás. A carVertical autóipari szakértői kutatást végeztek, hogy megtalálják a legnépszerűbb autószíneket és azok hatását a vezetés biztonságára.

A sofőrök általában próbálják mellőzni a színes autókat

A meleg éghajlatú országokban több a színes jármű, mint az északi országokban. Ha Norvégiában, Kanadában vagy Svédországban élénk színű autót vezetünk, azt néhány ember furcsállhatja, de Kaliforniában vagy Olaszországban, ahol az élénk színek természetesek, teljesen megszokott dolog volna.

Általános szabályként a fehér autók népszerűbbek a melegebb éghajlatú országokban, mivel a fehér szín visszaveri a napfényt, így ezeket az autókat kevésbé forró vezetni.

Amint az ebből a friss tanulmányból kiderül, a fehér a legnépszerűbb szín Ausztráliában (a teljes járműpark 39,1%-a) és az EU-ban (26,8%). Az ausztrálok imádják az ezüstszínű (15,9%) és a szürke autókat is (14%). Az európaiak még jobban kedvelik a szürkét (25,9%), majd a fekete járművek következnek (24,5%).

Az USA-ban is hasonló arányban találunk fekete járműveket (24,7%). Ugyanakkor a fehér (20,9%) és az ezüstszínű (17,3%) autókat is kedvelik.

A platformunkon ellenőrzött autók 71%-a egyszínű – fekete, fehér, szürke vagy ezüst – volt. Ez csak azt bizonyítja, hogy az emberek meglehetősen konzervatívak, ha járművásárlásról van szó.

– mondta Matas Buzelis, autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.

Az autószínek változni szoktak

Az elmúlt 20 évben jelentős változások történtek az autószín trendekben. A 2002-ben gyártott és az említett autótörténeti platformon ellenőrzött autók 42%-a szürke vagy ezüst színű volt. Eközben, bár a fehér jelenleg az egyik legnépszerűbb szín, 2002-ben gyakorlatilag nem voltak fehér autók.

Azonban napjainkra a dolgok teljesen megváltoztak. A 2020-ban gyártott, ellenőrzött autók 26%-a szürke, 18%-a pedig fehér volt.

A fekete autók aránya 2002 és 2020 között többé-kevésbé hasonló maradt. Néha a színtrendek csak néhány évig tartanak. Például a barna autók száma 2012 és 2014 között nőtt, de aztán a következő években zuhanni kezdett.

Általában melyik autó szín a legbiztonságosabb?

A carVertical kutatása szerint a jármű színe valóban hatással van a baleset elszenvedésének valószínűségére.

A platformon ellenőrzött piros autók 60%-a szenvedett balesetet, így ez a legveszélyesebb szín a vezetés szempontjából.

A barna (59%) és a fekete (57%) szintén azok az autószínek, amelyek gyakrabban kerülnek balesetbe, mint mások, őket követi a sárga (55%), a kék (54%), a fehér (50%) és a szürke (50%). Bár a használt autók közötti különbségek nem jelentősek, a kutatás arra utal, hogy az egyes színekben pompázó járművek kevésbé balesetveszélyesek.

Nem meglepő, hogy a piros autók nagyobb valószínűséggel szenvednek balesetet. A sportautókat általában pirosra festik, és a sebesség szerelmesei szívesebben választanak piros autót, mint a konzervatív vezetők. Ennyi elég is ahhoz, hogy feltételezzük, miért a piros autók vannak az első helyen ezen a bizonyos listán.

– magyarázza M. Buzelis.

Az autógyártók az elmúlt évtizedekben rengeteg élénk színt vezettek be. Úgy tűnik azonban, hogy a szürke, a fehér vagy a fekete egyhamar nem veszíti el népszerűségét.

Nyitókép: Unsplash.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...