Kövesse Facebook oldalunkat!

A legmodernebb technológiák már nemcsak a tech cégek kiváltságai: a hazai startupok a fejlesztés során is alkalmazzák és a termékeik, szolgáltatásaik használatába is beépítik azokat – derül ki a Start it @K&H inkubátor tapasztalataiból. Ehhez persze a csapatokba olyan szakemberek is kellenek, akik részt tudnak venni a programozásban vagy irányítani tudják a külső fejlesztőket.

A startupok körében egyértelműen kulcsszerepe van a technológiának, így a globális trendeknek megfelelően itthon is előtérbe kerülnek az egészségügyi (healthtech), pénzügyi (fintech) és a mesterséges intelligencián alapuló innovációk.

Nem csak a technológiai startupok esetében meghatározó a legújabb eszközök és szoftverek használata. Ma már szektortól függetlenül minden startup számára fontos, hogy képben legyen azzal, milyen vezető technológiákat használnak a jelenlegi piaci szereplők, és milyen új megoldások érhetőek el.

– mondta el Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője, akinek meglátásait a Start it @K&H inkubátor csapatai is megerősítették. Az programban jelenleg fejlődő, nyolc különböző szektorból érkező csapat szinte mindegyike arról számolt be, hogy a legújabb technológiák alkalmazása már nem előnyt jelent, hanem alapvető követelmény az induláshoz.

Felhőalapú szolgáltatások, távoli elérés, 3D nyomtatás – ezeket használják leggyakrabban

A legnagyobb hazai nagyvállalati inkubátorban fejlődő startupok azt is elmondták, hogy főként a felhőszolgáltatásokat, a távoli elérést biztosító megoldásokat és a 3D nyomtatást alkalmazzák. Emellett pedig többen már az 5G és a mesterséges intelligencia előnyeit is kihasználják.

A legmodernebb technológiák a termékfejlesztésnél és -tesztelésnél kapnak kiemelt szerepet, illetve több csapat már úgy alakítja ki a termékét, hogy ezeket a technológiákat is alkalmazni tudja. Az egyelőre kevésbé jellemző, hogy kifejezetten ilyen típusú innovációt fejlesztenek, vagy a fogyasztók eléréséhez használják, például az ügyfélszolgálat részeként.

– tájékoztatott az eddigi tapasztalatokról az innovációs vezető.

A technológia a szakembereken múlik

A technológia azonban önmagában nem elég. Bár globális viszonylatban Magyarországon megfizethető áron dolgozó és jól képzett fejlesztő, programozó szakemberek vannak, a korai fázisú startupok sokszor küzdenek azzal, hogy megfelelő embert találjanak. A távoli munkavégzésnek köszönhetően ugyanis a hazai IT szakemberek árazása egyre jobban felzárkózik a nemzetközi piachoz. Ha tehát az alapító csapatban nincs lefedve ez a kompetencia, az kettős nehézséget jelenthet a startupok számára. Egyrészt bevétel hiányában csak nehezen – akár tulajdoni részesedésért cserébe – tudják fedezni a fejlesztői költségeket. Másrészt belső szakemberek nélkül a külső fejlesztők bevonása olyan buktatókat rejthet, mint a nem megfelelő technológia használata vagy a titkosítás nélkül tárolt vevői adatok. Persze ma már erre is van megoldás: az ún. No-Code startup modellel a vállalkozás minimális fejlesztői ráfordítással el tud indulni, fejleszteni tudja a termékét és alkalmazkodni tud a gyorsan változó piaci kihívásokhoz. Ebben az esetben is jó azonban, ha van legalább egy olyan belső ember, aki a startup céljaival összhangban tudja irányítani a külső fejlesztőket.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...