Kövesse Facebook oldalunkat!

Olykor előfordul az, hogy nem találkoznak az álmok a realitásokkal az ingatlanpiacon. Habár az ingatlanközvetítők szerint a vevők jelentős része alaposan átgondolja a lehetőségeit, amikor belevág az ingatlanvásárlásba, mégis előfordul, hogy olykor kompromisszumot kell kötniük valamely paraméter tekintetében.

Mozgatórugók a háttérben

Ahány vevő, annyiféle elvárás fogalmazódik meg bennük a megvásárolandó ingatlannal szemben, így a megkötött kompromisszumok elég eltérőek lehetnek

– jelezte mindjárt az elején Balla Frigyes, a Balla Ingatlan IV. kerületi irodájának szakmai vezetője. Ugyanakkor tapasztalatai szerint, az ingatlankeresők esetében az ingatlan kiválasztását alapvetően két fontos szempontrendszer határozza meg.

  1. Az elsőbe olyan kritériumok tartoznak, melyekből nem tudnak engedni. Ezeket nevezhetjük “szükségleteknek”, vagy domináns vásárlási szándéknak is. Ilyen tipikusan a szobaszám, a lokáció, az ár, vagy az állapot.
  2. Ugyanakkor emellett vannak “vágyaik” is, melyek esetében már jóval nagyobb rugalmasságot lehet megfigyelni. Ide tartozik egy olyan óhaj például, mint hogy “jó lenne, ha lenne erkély”, vagy “jó lenne, ha ablakos lenne a konyha”, esetleg “jó lenne, ha nem zárószint lenne”, stb., a sor hosszan folytatható. Ezekhez nem ragaszkodnak mereven, ugyanakkor örülnek, ha minél többet megtalálnak közülük a kiválasztott ingatlan esetében

– magyarázta a szakértő.

Szükségletek és vágyak

Tapasztalatai azt mutatják, hogy a “szükségletekből” nem szeretnek engedni, ugyanakkor a “vágyak” esetében hajlandóak kompromisszumra, különösen abban az esetben, ha a domináns vásárlási szándéknak egyébként maradéktalanul megfelel a kiszemelt ingatlant.

Balla Frigyes azt is megjegyezte, hogy általában – hacsak nem korlátlanok a pénzügyi lehetőségek – a legtöbb esetben a vevők kénytelenek valamilyen kompromisszumot kötni.

Ez általában egyetlen paraméter esetében történik meg.

Jóval kevesebben hajlandóak akár 2 tényezőt elengedni, 3-4 paraméter elengedését gyakorlatilag már senki sem vállalja be.

Az időtényező

Hozzátette ugyanakkor azt is, hogy természetesen az ingatlan keresésére fordítható idő is lényeges tényező a kompromisszumkészség szempontjából. Hiszen aki nem “határidőre” keres ingatlant, azaz nem sürgős neki a vásárlás, mert semmilyen élethelyzet nem kényszeríti váltásra, az könnyebben keresgéli “az igazit”, egy olyan ingatlant, amibe úgymond beleszeret.

A szakértő tapasztalatai szerint azonban az ügyfelek többségének fontos tényező az idő is, azért ők érezhetően nyitottabbak a kompromisszumokra.

Általában azt lehet mondani, hogy 10-15 bemutatásból meg is találják a számukra megfelelő ingatlant.

A ráérős ügyfelek ezzel szemben akár 40-50 ingatlant is megnéznek, de még így sem biztos, hogy választani tudnak, pont a kompromisszumkészség teljes hiánya miatt.

Kompromisszum

Mindenesetre azok az ügyfelek, akiknek vásárolni “kell” – bármely ok is álljon a háttérben -, általában hajlandóak elengedni vágyaik egy részét és nyitottak némi kompromisszumra, már amennyiben teljesülnek a legfontosabb keresési szempontjaik, mint az ár, a szobaszám vagy az elhelyezkedés.

A többiek pedig, akik úgymond a lehető legjobb ingatlant keresik, általában csak nézelődnek, és rendkívül nehezen jutnak el a vásárlásig, feltehetően azért, mert nincs olyan tényező, mely erre kényszerítené őket – összegezte tapasztalatait Balla Frigyes.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...