Kövesse Facebook oldalunkat!

Az elektronikus fizetési infrastruktúra évközben tapasztalható, dinamikus fejlődése 2021. negyedik negyedévében megtorpant, azonban a kártyahasználat népszerűsége ugrásszerűn bővült a vásárlók körében. A Magyar Nemzeti Bank tavaly október-decemberi időszakra vonatkozó pénzforgalmi adatai alapján az év végén a belföldi vásárlási tranzakciók darabszáma és értéke is 25 százalékot meghaladó mértékben növekedett az előző év azonos időszakához képest.

A 2021. végén ugrásszerűen nőtt az elektronikus fizetés népszerűsége a vásárlók körében, derül ki a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb pénzforgalmi adataiból* A megelőző év azonos időszakával összehasonlítva a tavaly október és december közötti időszakban a hazai kibocsátású fizetési kártyákkal belföldön lebonyolított tranzakciók száma 27 százalékkal növekedve átlépte a 328 millió tranzakciót, míg összegük 26 százalékkal emelkedett és ezzel újabb rekordot állítva túlszárnyalta a 2700 milliárd forintot. A teljes évet vizsgálva a tranzakciók száma először lépte át az egy milliárd darabot (1,175 mrd.) míg értékük túlszárnyalta a 9400 milliárd forintot.

Az elektronikus fizetés terjedése mellett láthatóan egyre kevesebb készpénzre van szüksége a lakosságnak: 2021 negyedik negyedévében, mind a harmadik negyedévhez képest, mind a teljes évet 2020-al összevetve csökkent a készpénzfelvételek darabszáma. Összegüket tekintve a hazai kibocsátású fizetési kártyákkal lebonyolított vásárlások értéke továbbra is több mint 10 százalékkal haladta meg az ugyanezekkel a kártyákkal végrehajtott készpénzfelvételek értékét.

A hazai fizetési infrastruktúra bővülésének üteme az év végén lelassult, míg a fizikai kereskedői elfogadóhelyek száma a szeptember végi 155 679 darabról 154 608 darabra csökkent, addig az internetes elfogadóhelyek száma 5 százalékkal növekedett és december végére elérte a 34 457 darabot. Szintén tovább emelkedett az elfogadóhelyeken üzemelő POS-terminálok száma, december 31-én megközelítette a 239 ezer darabot.

A kártyaelfogadás terjedésében tapasztalható év végi lassulás várható volt, csupán arról van szó, hogy az erre törvényben kötelezett kereskedők már lehetővé tették az elektronikus fizetést vásárlóiknak. Emellett a Magyar Nemzeti Bank statisztikái is alátámasztják a saját tapasztalatainkat, hogy a fogyasztók egyre inkább élnek a kártyás fizetés lehetőségével, ha tehetik. Mindez előrevetíti a digitális fizetési megoldások további terjedését is.

– mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.

A 30 millió forint feletti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak az OTP Csoport a bankkártyák mellett egészségpénztári, cafeteria– és SZÉP kártyák elfogadására is alkalmas POS-terminál igénylését javasolja, míg az alacsonyabb forgalmú vállalkozások számára a SimpleBusiness mobilalkalmazás használatát. A kereskedők által letölthető telefonos alkalmazással többféle elektronikus fizetési lehetőség is felkínálható a vásárlók számára, mivel az applikáció a bankkártyás mellett lehetővé teszi az azonnali fizetés lehetőségét is.

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a közleményben szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa.

* https://www.mnb.hu/statisztika/statisztikai-adatok-informaciok/adatok-idosorok/xiv-penzforgalmi-adatok/penzforgalmi-tablakeszlet

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...