Kövesse Facebook oldalunkat!

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) fogyasztóvédelmi szempontok alapján monitorozott arany ékszerek forgalmazásával foglalkozó webáruházakat, a vizsgálat szerint több esetben nem egyértelműek az általános szerződési feltételek, leginkább a hibás teljesítéssel kapcsolatos rendelkezések hátrányosak a fogyasztókra nézve – közölte a szervezet hétfőn az MTI-vel.

A FEOSZ tájékoztatása szerint a tisztességtelen kikötések megszüntetése érdekében közérdekű pert indítottak az egyik webáruházzal szemben az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával. A bíróságot annak megállapítására kérik, hogy az általános szerződési feltétel tisztességtelen, jogsértő, így az annak alkalmazójával szerződő valamennyi félre kiterjedő hatállyal érvénytelen.

A szövetség szerint gyakori a jótállás időtartamának rossz feltüntetése, és egyértelműen a fogyasztók hátrányára történik az eltérés.

Az arany ékszerek forgalmazásával foglalkozó webáruházak esetében azért is jelentős ez a probléma, mert szinte valamennyi ilyen típusú webáruházat üzemeltető cégnek üzlete is van.

Ha a honlapon rossz, félrevezető a tájékoztatás, akkor feltételezhetően az üzletben is eszerint járnak el – jelezte a FEOSZ.

A szervezet emlékeztetett: 2021. január 1-től változtak a kötelező jótállás előírásai.

  • A jótállás időtartama a 10 ezer forintot elérő, de 100 ezer forintot meg nem haladó vételár esetén egy év,
  • 100 ezer és 250 ezer forint között két év, 250 ezer forintos vételár felett pedig három év.

A FEOSZ tapasztalatai szerint a legtöbb webáruházban az indokolás nélküli elállási joggal kapcsolatban már megfelelő tájékoztatás szerepel, így a jogszabály szerinti 14 napos határidőt rögzítik mind az elállási jog gyakorlására, mind a kifizetett összeg visszatérítésére, a visszatérítésnél pedig a vételár és a kiszállítási díj visszafizetése is megtörténik.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...