Kövesse Facebook oldalunkat!

A Budapest Bank saját kisvállalkozó ügyfelei körében végzett kutatásból kiderült, hogy a pandémiával összefüggésben a cégek több mint felének nem változott, 40%-uknak pedig kedvezőtlenebb lett a pénzügyi helyzete. Utóbbiak 63%-a inkább előre menekül, és a különböző beruházásokban, korszerűsítésben látja a sikeres újraindítás kulcsát. A cégek digitális kompetenciái európai összehasonlításban is alacsonyak, ráadásul ezek fejlesztését költségesnek és bonyolultnak tartják. Az elmúlt időszak azonban világossá tette, hogy az online jelenlét és az elektronikus szolgáltatások használata lehet a versenyképesség kulcsa. A digitalizációban segítséget várnak a vállalatvezetők: pályázatok és támogatások igénybevételével finanszíroznák a költségeket. Olyan megoldásokat keresnek, amelyek a kihívásokra egyszerű, gyors és komplex válaszokat tudnak adni.

A Budapest Bank legfrissebb, kisvállalkozó ügyfelei körében végzett felméréséből kiderült, hogy a kisvállalatok több mint felének pénzügyi helyzetét egyáltalán nem érintette hátrányosan, sőt néhányuk esetében még pozitív változásokat is hozott a COVID19 okozta járványhelyzet. A hazai cégek válságállóságát jól mutatja, hogy a KSH adatai szerint az idei első negyedévben 2%-kal nőtt a magyar GDP a tavalyi év utolsó három hónapjához képest, amihez már a különösen hátrányosan érintett szolgáltatói iparág is jelentősen hozzájárult.

Bár a vizsgált kisvállalkozások 40%-ának romlott a pénzügyi helyzete az elmúlt időszakban, mégsem gondolkodnak a redőny lehúzásán, sőt, többségük a különböző beruházásokban, korszerűsítésben látja sikeres újraindítás kulcsát. Legtöbbjük tevékenységét, szolgáltatását bővítve alkalmazkodna a megváltozott igényekhez, de rövidtávon csak negyedük fogna digitális fejlesztésekbe. A pandémiás helyzet pedig megmutatta, hogy a túlélés zálogát a minél hangsúlyosabb online jelenlét, az új értékesítési felületek megtalálása és az elektronikus fizetési megoldások használata jelenthetik.

A kisvállalkozások az elmúlt években fokozatosan szembesülhettek az egyre szigorodó rendelkezésekkel, ma az online számlázás szinte megkerülhetetlenné vált, és a vásárlók számára kötelező biztosítani az elektronikus fizetés lehetőségét. Az alkalmazkodás elkerülhetetlen, de a felmérés adataiból jól látszik, hogy a cégek örülnének, ha segítséget kapnának a jogszabályi megfeleléshez: az elektronikus fizetési megoldások bevezetését 89%-ban pályázati forrásból finanszíroznák, az online számlázáshoz kapcsolódó fejlesztéseket legfeljebb 50% önerő mellett, 80%-ban támogatásokból fedeznék. Tájékozottak a témában, harmaduk már ismeri a Budapest Pénzügyi Asszisztens online számlázóprogramot, valamint a POS elektronikus fizetési megoldást is.

A cégvezetők átlagosan 8,2 millió forintot fektetnének be a közeljövőben, ezt a pályázatok mellett jórészt saját tőkéből és bankhitelből finanszíroznák. Több mint 80%-uk ismeri a Széchenyi Kártya Programot, 50%-uk pedig az MFB Pontos, támogatásokkal kiegészített hiteltermékeket is.

Azt tapasztaljuk, hogy ügyfeleink most minden erejükkel azon vannak, hogy újra fejlődő pályára állítsák vállalkozásukat. Fontosnak tarjuk, hogy ebben minden lehetséges módon támogassuk őket, ezért a hagyományos banki termékeken túl államilag támogatott kölcsönöket és számos digitális megoldást is kínálunk.

– mondta Csajtainé Tószeg Andrea, a Budapest Bank kisvállalkozási termékfejlesztési vezetője.

Ez utóbbiak közé tartozik a Budapest Pénzügyi Asszisztens online számlázó*, a Budapest Bank POS terminálos elektronikus fizetési lehetőség, illetve saját honlap készítésben is segítünk ügyfeleinknek – tette hozzá.

*A szolgatást a Budapest Eszközfinanszírozó nyújtja.

 

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...